Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Audi S6 som førstegangsbil. Hjelp til diverse spørsmål


presets

Anbefalte innlegg

Er det virkelig relevant for deg Magnum? Tror ikke jeg har lest et eneste bra innlegg av deg?

 

Det har jo en viss relevans når du prøver å fremstille hjemstedet ditt som så særegent, med et miljø ingen her inne kan forstå seg på, med hensyn til hva som er status og ikke. Når det viser seg å bare være et par steinkast fra der jeg selv vokste opp har jeg vondt for å forstå argumentasjonen omkring dette mystiske stedet. Du beskriver det jo omtrent som om det var en fattig bydel i Harare.

 

At jeg ikke har skrevet et eneste bra innlegg avhenger vel av hvem som leser det. Når du i første setning stiller spørsmålstegn ved relevansen i det jeg skriver faller jo kritikken i grus når du selv går et godt stykke utenfor temaet.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo mer du nevner status, jo mer fjollete høres det ut. Det minner meg om barneskolen da det var "status" å være førsteman i klassen som fikk Super Nintendo.

 

For øvrig, her er "statussymbol" til 150 000 kr:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15573068

 

Der kan du vel legge på 50.000 i reprasjoner med en gang..

 

Det blir vel omtrent halvparten av hva som skal gå til trim, anlegg og forsikring på S6'en.

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at jeg snuser litt på S4/S6 selv, men etter alt du har skrivd i denne tråden syns jeg du skal gå for en annen "statusbil". Dessuten er det ikke lett å skille S4 fra en helt vanlig 80, så status får du vel uansett ikke før du kjører fra dem.

Beklager å dra fram status igjen.

 

Onkel hadde forresten en S6 98 modell for en stund siden. Gikk veldig godt, tok seg fram overalt, god komfort og kjøreegenskaper, men delene var veldig dyre, slurpa i seg også en del suppe.

 

Jeg er redd du kommer til å bli litt utelatt i vennekretsen, og kanskje blir litt negativt sett på av folk i bygda di om du bruker 150k på en bil der det er vanlig med 20. mulig jeg tar feil, men det er denne oppfatninga jeg har fra bygda mi iallfall.

 

Hva jobber du som forresten? blei litt nysgjerrig siden du nevnte det :p

Lenke til kommentar
...

 

Okay... skal vi la det ligge nå? Beklager.. jeg har lagt det frem feil :) Men fordet om du vokste opp et steinkast unna så må jeg beklage på staheten din.. Du aner virkelig ikke shit om ungdommen i Gjerdrum. Sorry mac

 

Altså.. La oss istedet for å prate om alt det dumme jeg har dratt opp.. tilbake til bilen :)

 

Møtte en på skolen i dag. Han kjører en audi S4 95 sedan2.2TQ tror jeg som har gått så lite som 135000km. Titta rundt på bilen og stod med tårevåte øyne og ønsket jeg ikke hadde brukt penga mine på lettsykkel.. Han sa han skulle selge den om et år eller to til 100k! Han sa den var rustfri, skiftet bremser til RS6 bremser tror jeg det var, skiftet frontrute, alt som betyr noe var skifta og den var nylakkert svart i 2005. original, utrimmet.

 

Dersom jeg finner igjen en slik bil, bør jeg legge ut 100k og kjøpe den? Da kan jeg vel eventuelt ha den en stund fremover og i og med at den bare hadde gått 135000km? Utseendemessig utsiden og innsiden var den strøken.. ingen ulyder så langt jeg klarte å høre.

Lenke til kommentar
original, utrimmet.

 

Dersom jeg finner igjen en slik bil, bør jeg legge ut 100k og kjøpe den? Da kan jeg vel eventuelt ha den en stund fremover og i og med at den bare hadde gått 135000km? Utseendemessig utsiden og innsiden var den strøken.. ingen ulyder så langt jeg klarte å høre.

 

Ja, men horer du den opp med anlegg, da har du ødelagt verdien til bilen...

Lenke til kommentar
Dersom jeg finner igjen en slik bil, bør jeg legge ut 100k og kjøpe den? Da kan jeg vel eventuelt ha den en stund fremover og i og med at den bare hadde gått 135000km? Utseendemessig utsiden og innsiden var den strøken.. ingen ulyder så langt jeg klarte å høre.

 

Det er jo verdt å merke seg at ingen av disse delene vil være å anse som nylig skiftet om to år, og jeg regner med at vedkommende sikkert har kjørt på den en kilometer eller 20 000 innen den tid kommer.

 

Er vanskelig å si hvor mye en sånn bil vil være verdt om to år, men 100 000 kroner for en 16 år gammel ungdomsskjørt Audi syns jeg høres drøyt ut. Selv på

. Du får sikkert en per i dag relativt ny A4 eller A6 med ok motor til den prisen i 2011. Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

unnskyld meg for en latterlig tråd :p De fleste biler med en relativt stor motor har har som regel levd et hardt liv kombinert med mye råning og høy KM! Selv om du er god til å skru og feilsøke så koster deler til disse bilene JÆVELIG mye. Håper du vet at det koster virkelig mye mer enn å bare ha kjøpt bilen liksom ;)

 

En gamle S model får man nesten kastet etter seg, ingen statusbil overhodet! De er heller ikke noe mer solide enn andre biler...er vel en grunn til de er så "billige" egentlig?

Lenke til kommentar
unnskyld meg for en latterlig tråd tongue.gif De fleste biler med en relativt stor motor har har som regel levd et hardt liv kombinert med mye råning og høy KM!

 

for en latterlig påstand!! herregud.

 

Hva er så latterlig med den? Nå er kanskje ikke en Chevrolet Suburban en bil med stor motor noe som rånes mye med, men at biler som S2, S3, S4, S6, M3, M5 osv blir kjørt hardt

og mye er da ingen hemmelighet.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

En bil med stor ytelse brukes selvsagt deretter, det er jo derfor man kjøper bil med litt krutt i. Når dette da skjer over lengre tid sier det seg selv at det blir slitasje, selv om drivverk og andre ting er dimensjonert for effekten.

 

S6 er vel ikke akkurat en vanlig ungdomsbil, nei.

 

Den er vel ikke så veldig uvanlig heller akkurat? I hvert fall ikke nå som de eldre modellene er lavt priset.

Lenke til kommentar

Vel.. Så det er sagt.. jeg kommer uten tvil til å kjøre Audien ät helvete :)

 

Og håper virkelig dere skjønner at penger er ikke noe problem.... hadde det vært registrerte Supraer til under 200k hadde jeg lett gått for en sånn..

 

(DERFOR :D:D Kan dere sende en PM dersom dere vet om noen:) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...