presets Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Hehe.. Selvfølgelig skal jeg ha Audi S6 for status. Da er du 10 år for sent ute. Det er ikke noe status over en S6 fra 95-97. Når du i tillegg skal stappe den full av diverse anlegg blir det bare harry. er du ekkel eller? Fortell meg hvor mange 18åringer som cruiser rundt på landet i annet enn Volvo 240 og gamle BMWer? Stort ettermontert anlegg fordi jeg er lyd-entusiast. S4 er nok også aktuelt Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) er du ekkel eller? Fortell meg hvor mange 18åringer som cruiser rundt på landet i annet enn Volvo 240 og gamle BMWer?S4 er nok også aktuelt Du vil vel få status blandt VAG-folk og fjortiser som liker påppåff og store felger. Nei skal du ha status blandt "folk flest" må du ha typisk kaksebil nå til dags, Range Rover Sport, osv... Ur-S4 er samme bil som Ur-S6... Endret 28. januar 2009 av RCP-88 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hehe.. Selvfølgelig skal jeg ha Audi S6 for status. Da er du 10 år for sent ute. Det er ikke noe status over en S6 fra 95-97. Når du i tillegg skal stappe den full av diverse anlegg blir det bare harry. er du ekkel eller? Fortell meg hvor mange 18åringer som cruiser rundt på landet i annet enn Volvo 240 og gamle BMWer? Stort ettermontert anlegg fordi jeg er lyd-entusiast. S4 er nok også aktuelt Jeg har ikke noen statistikk på dette, men du må ikke komme og tro at en S6 fra midten av 90-tallet som har blitt kjørt flere hundre tusen kilometer er noe statusobjekt. Lydentusiast eller ikke, stort anlegg er harry. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller brukt anleggspengene på motoroppgraderinger. S6 / S4 2,2 Turbo er morsomt å kjøre når den har blitt skremt litt. Har hatt flere timer bak rattet på begge typer biler, det går fælt. Førstegiret er tømt før du klarer å tenke. Altså: Rask? Ja, med rette oppgraderinger. Statusobjekt? På ingen måte. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Statusobjekt, mulig ikke. Men skal si det er morsomt å se folk som snur seg når man gasser på med en v8'er med fjernet midtre lydemper som er erstattet med rakrør Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Personlig ville jeg gått for 2,2 istedet for 4,2, men det er jo artig med V8 også selvsagt. En 2,2 med riktige oppgraderinger går vel bedre enn 4,2 også? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 1. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Om du ser på bildene, så ser du at de fleste slike biler er godt vedlikeholdt, der service er fulgt på intervall, og bilene er voksenkjørt. 2. Personlig hadde jeg gått for den med V8. De som vil spamme med at jeg er bortskjemt eller latterlig fordi jeg tror jeg kan kjøpe en slik bil som førstebil kan klage i en annen tråd. Hva jeg arbeider med og hvor mye jeg tjener har ingen av dere noe med og jeg bryr meg fint lite dersom dere ikke tror meg. Mvh Presets.. Håper på mange gode innlegg:) Hvem i allverden skulle gjøre det? En sånn bil er ikke noe utenom det vanlige egentlig, selv kommer jeg til å bruke 100.000-150.000 på bil til jeg er 18. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Mange standardfeil på V8-erne... 2.2 er kjent for å være skuddsikker, så ville heller gått for den ja. Morsommere motor, mer trimmevennlig etc. og rå rekke femmer lyd Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Definitivt, rekke-5ern til Audi har helt vanvittig lyd. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har aldri hørt at det er noen standardfeil på V8'erne, syns det er mye råere lyd i en V8 enn en rekkefemmer. Men sånt er smak og behag. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Personlig ville jeg gått for 2,2 istedet for 4,2, men det er jo artig med V8 også selvsagt. En 2,2 med riktige oppgraderinger går vel bedre enn 4,2 også? Er ikke helt sikkert, godt mulig. er vertfall en video på 2 orginale biler. Har aldri hørt at det er noen standardfeil på V8'erne, syns det er mye råere lyd i en V8 enn en rekkefemmer. Men sånt er smak og behag. V8'eren i S4 hadde vel en del problemer med lekkasje/svetting av Olje? Stort oljeforbruk. Endret 28. januar 2009 av Espein Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hva med en RS2 som det blei linket til i en annen tråd her? Der har du hvertfall en klin strøken bil Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Personlig ville jeg gått for 2,2 istedet for 4,2, men det er jo artig med V8 også selvsagt. En 2,2 med riktige oppgraderinger går vel bedre enn 4,2 også? Er ikke helt sikkert, godt mulig. er vertfall en video på 2 orginale biler. Og så kan du jo se for deg hvordan 4.2 går med riktige oppgraderinger Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Personlig ville jeg gått for 2,2 istedet for 4,2, men det er jo artig med V8 også selvsagt. En 2,2 med riktige oppgraderinger går vel bedre enn 4,2 også? Er ikke helt sikkert, godt mulig. er vertfall en video på 2 orginale biler. Og så kan du jo se for deg hvordan 4.2 går med riktige oppgraderinger Da kan du jo fort se for deg astronomiske summer også, siden 4,2 ikke er overladet. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Statusobjekt, mulig ikke. Men skal si det er morsomt å se folk som snur seg når man gasser på med en v8'er med fjernet midtre lydemper som er erstattet med rakrør Folk snur seg hvis man fiser høyt i køen på Rema også. Det behøver ikke være fordi man er imponert. Når det er sagt kan en S6 absolutt oppfattes som et statusobjekt i de rette miljøene. Blant gatebilentusiaster og deres like er jo dette en veldig grom bil. Men man må ikke regne med så mange beundrende blikk hvis man cruiser gjennom Bogstadveien i en S6 med E-Type på full guffe. Lenke til kommentar
presets Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Hvem i allverden skulle gjøre det? En sånn bil er ikke noe utenom det vanlige egentlig, selv kommer jeg til å bruke 100.000-150.000 på bil til jeg er 18. du kommer til å gjøre det du a? vel.. I traktene jeg bor i bruker de fleste 18åringer under 20k på bil... jeg kommer til å ende opp ca det du sier.. 100k-150k.. Og om det ikke blir status for dere andre 30åringer og andre bærumsfolk som sier S6 ikke er status.. vel.. Som jeg sa.. færreste bruker over 20k på bil her jeg bor.. JEG vil få DRITBRA STATUS Imponere folk jeg ikke kjenner? Kunne ikke gitt mer faen i akkurat det.. det er kameratene mine jeg får status av.. En deilig 100k S6 med 300hk+ mot dems vesle 240 og gamle micraer? Prøv å fortelle meg noen av dere.. som sagt.. Clue: Kameratene mine kommer til å bruke 20k på en gammel micra eller volvo.. Jeg bruker 100k på en Audi med gromlyd og spark. Er dere virkelig ikke gløgge nok til å skjønne at det blir status av det? Status eller ikke blant andre ukjente driter jeg i.. Jeg syns S6 er en dritfin bil uansett hvor gammel den er... Hadde jeg ikke vært manuelt-girfrelst så hadde jeg kjøpt meg en Impala SS fra 60-tallet.. Gammel? ja.. Status? ja. Deilig pen bil? Ja. Men siden det er snakk om status.. Hvilken bil til 100-150k for en 18åring gir status? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jo mer du nevner status, jo mer fjollete høres det ut. Det minner meg om barneskolen da det var "status" å være førsteman i klassen som fikk Super Nintendo. For øvrig, her er "statussymbol" til 150 000 kr: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15573068 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Så siden ingen i vennekretsen din kjører "statusbiler", vil du være den mest ufornuftige for å oppnå "status" blant venner som driter i hvilken bil de kjører? Hvorfor ikke være mer fornuftig i bilvalget enn å velge en gammel utgiftspost som de fleste forbinder med harry? Men, det er jo klart at ikke alle nødvendigvis strever etter positiv status.. Endret 28. januar 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvis du bare vil ha mest status for pengene, er vel ikke Audi S6 best.... Hadde heller kjøpt noe mer sportslig enn en tung stasjonsvogn... Hva med en Audi S2? Nissan S14/S15? BMW M3? Honda Integra Type-R? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hva med en RS2 som det blei linket til i en annen tråd her?Der har du hvertfall en klin strøken bil Hvis trådstarter kjøper en slik bil for så å sette kniven i den så skal jeg møte opp på døren hans og knuse kneskålene hans med slegge. Dette er såklart bare tull, bare setter det litt på spissen Prøve å ikke få moderatorene på nakken. Det er ikke mange biler hvor man får like mye for pengene som med en S6. S2 er en selvskreven kandidat om trådstarter ikke trenger så enorm plass, det får man jo faktisk enda mer for pengene. S14 er jo helt oppbrukt. De er også ekstremt overpriset. S15 er jo i en langt høyere prisklasse enn det trådstarter skal bruke på bil. M3 er fantastiske biler, men er jo veldig dyre også. Integra er også en fantastisk bil, men enorm sjelden, og jeg vil kalle det mer entusiast bil. Ganske dyre og hvis du er heldig å finner et fint eksemplar på finn.no så ender det nok opp med at den blir snappet forann nesen din av en Honda-entusiast. Veldig ettertraktede biler. Hadde jeg vært i samme situasjon som trådstarter så hadde jeg sett nærmere på S2. Masse bil for pengene, mer enn en S6 iallefall Endret 28. januar 2009 av rublings Lenke til kommentar
picpac Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hva skjer med status da?? Det som teller er vel mer, at man finner en bil man selv syntes er stas, både å kjøre og eie. Drit i hva andre syntes. Tror en slik bil bare blir et STORT pengesluk, gjør kanskje ikke så mye siden du tjener kvalmt mye penger. Koster å "bruke" en slik bil (noe jeg regner med du skal hvis det skal være 300 hk+ i den). Sjekket reservedelespriser ol. f.eks? Men, vent å se når du blir 18-20 år, da flyr pengene, når du må klare deg selv. Kjedelig å få en verkstedregning på 37 lapper da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå