Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Audi S6 som førstegangsbil. Hjelp til diverse spørsmål


presets

Anbefalte innlegg

Koster å "bruke" en slik bil (noe jeg regner med du skal hvis det skal være 300 hk+ i den). Sjekket reservedelespriser ol. f.eks?

 

 

Men, vent å se når du blir 18-20 år, da flyr pengene, når du må klare deg selv. Kjedelig å få en verkstedregning på 37 lapper da :whistle:

 

jo takk :) Naboen driver verksted så vet litt om reservedeler..

 

 

Ok.. Gir opp statusargumentet.. Dere er virkelig ikke i miljøet mitt så det var dumt av meg :p

Men back OT.

 

Jeg elsker Audi S4 og S6 fra 93-97.. De er de peneste syns jeg.. utenom 08 og 09 men de er litt utenfor rekkevidde..

 

Men.. til gjengjeld har jeg leita litt på tyske og amerikanske bruktbil-sider og funne x antall registrerte RS6 og RS4 sedans fra så nytt som 05 til under 15k Euro.. Noen som har anelse hvor mye det vil koste meg dersom jeg tusler nedover, kjøper en RS4 sedan 05 til 15000 euro og kjører den tilbake over grensa og skal ha den registrert i Norge?

 

BMW M3 er vel egentlig bilen jeg vurderte før S6 osv.. Pen bil..:)

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få en Supra fra 92 eller senere til Norge med skilt? Eventuelt hvor mye jeg må punge ut med? Ren nysgjerrighet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Koster å "bruke" en slik bil (noe jeg regner med du skal hvis det skal være 300 hk+ i den). Sjekket reservedelespriser ol. f.eks?

 

 

Men, vent å se når du blir 18-20 år, da flyr pengene, når du må klare deg selv. Kjedelig å få en verkstedregning på 37 lapper da :whistle:

 

 

...

Men.. til gjengjeld har jeg leita litt på tyske og amerikanske bruktbil-sider og funne x antall registrerte RS6 og RS4 sedans fra så nytt som 05 til under 15k Euro.. Noen som har anelse hvor mye det vil koste meg dersom jeg tusler nedover, kjøper en RS4 sedan 05 til 15000 euro og kjører den tilbake over grensa og skal ha den registrert i Norge?...

 

 

 

Det vil kommer på rundt 500-550 tusen for en 2005 mod ink registrering og MVA :cool:

 

Beregning av avgifter ved innførsel av motorvogn

Lenke til kommentar
Hva skjer med status da??

 

Det som teller er vel mer, at man finner en bil man selv syntes er stas, både å kjøre og eie.

Drit i hva andre syntes.

 

Tror en slik bil bare blir et STORT pengesluk, gjør kanskje ikke så mye siden du tjener kvalmt mye penger.

Koster å "bruke" en slik bil (noe jeg regner med du skal hvis det skal være 300 hk+ i den). Sjekket reservedelespriser ol. f.eks?

 

 

Men, vent å se når du blir 18-20 år, da flyr pengene, når du må klare deg selv. Kjedelig å få en verkstedregning på 37 lapper da whistle.gif

 

Hvorfor skal det bli et STORT pengesluk? finner du en godt behandlet bil så har du bil i mange år, selv om jeg ikke har eid en, men jeg eier en 200 Turbo, karroseriet før C4 (S4/S6) og det er utrolige solide bilder, skuddsikre motorer, og ruster svært lite, eneste som kan bli pengesluk er hvis han velger auotmatgir, chipper bilen å kjører som en tulling, men automat var uaktuelt for trådstarter.

 

men igjen, så kommer det jo ann på hvordan bilen er og blir behandlet, men gamle audier er solide saker, uten tvil

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Har ikke sagt noe om at kvaliteten er dårlig.

Det jeg sier er at det koster å ha en bil med forholdsvis mye hester (300++), hvis det blir brukt. Blir det ikke brukt, ser jeg ikke poenget med masse hester heller.

Hvordan tror du en fersking på 18 år med mye hester kjører da? :D

Vi har vel "alle" vært der...

 

Btw har selv siklet på samme bil en gang i tiden :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvem i allverden skulle gjøre det? En sånn bil er ikke noe utenom det vanlige egentlig, selv kommer jeg til å bruke 100.000-150.000 på bil til jeg er 18.

 

du kommer til å gjøre det du a? vel.. I traktene jeg bor i bruker de fleste 18åringer under 20k på bil... jeg kommer til å ende opp ca det du sier.. 100k-150k..

 

Og om det ikke blir status for dere andre 30åringer og andre bærumsfolk som sier S6 ikke er status.. vel.. Som jeg sa.. færreste bruker over 20k på bil her jeg bor.. JEG vil få DRITBRA STATUS :D Imponere folk jeg ikke kjenner? Kunne ikke gitt mer faen i akkurat det.. det er kameratene mine jeg får status av.. En deilig 100k S6 med 300hk+ mot dems vesle 240 og gamle micraer? Prøv å fortelle meg noen av dere.. som sagt.. Clue:

 

Kameratene mine kommer til å bruke 20k på en gammel micra eller volvo..

 

Jeg bruker 100k på en Audi med gromlyd og spark.

 

Er dere virkelig ikke gløgge nok til å skjønne at det blir status av det?

 

Status eller ikke blant andre ukjente driter jeg i.. Jeg syns S6 er en dritfin bil uansett hvor gammel den er... Hadde jeg ikke vært manuelt-girfrelst så hadde jeg kjøpt meg en Impala SS fra 60-tallet.. Gammel? ja.. Status? ja. Deilig pen bil? Ja.

 

Men siden det er snakk om status.. Hvilken bil til 100-150k for en 18åring gir status?

Sykt så opptatt du er av status da :roll: må'kke tro at S6 er noen spesiell statusbil egentlig.. f.eks borti statene er dem jo MYE billigere.

 

Men status blant kameratene som kjører 240 og Micra tror jeg ikke du får hvis du viser den innstillingen..

 

Selv skal jeg ha 2 biler, sommerbil og vinter/bruksbil.

 

Sommerbilen blir påkostet 100-150K

 

Vinterbilen kommer til å koste mellom 20-30K.

Lenke til kommentar

nei men i alle dager da! :p La nå den jævla statusen ligge! Dere er ikke i miljøet og kjenner absolutt INGEN herfra :) (most probably, that is.)

 

Daniel.. Må bare spørre.. Hvor har du penga fra? Hvor skal du egentlig sørge for å kunne drive og forsikre begge bilene? Hvorfor ikke bare kjøpe en enkel bil til både sommer og vinter?

 

Og la statusen ligge ok? Enkelte av dere driter dere ut sånn at jeg faktisk ler av det :p men jeg dreit meg ut ved å dra det opp i og med at dere faktisk ikke har noen anelse hvordan bygda her er.. For den saks skyld om det har noe med bilvalg å gjøre uansett.

Lenke til kommentar
nei men i alle dager da! :p La nå den jævla statusen ligge! Dere er ikke i miljøet og kjenner absolutt INGEN herfra :) (most probably, that is.)

 

Daniel.. Må bare spørre.. Hvor har du penga fra? Hvor skal du egentlig sørge for å kunne drive og forsikre begge bilene? Hvorfor ikke bare kjøpe en enkel bil til både sommer og vinter?

 

Og la statusen ligge ok? Enkelte av dere driter dere ut sånn at jeg faktisk ler av det :p men jeg dreit meg ut ved å dra det opp i og med at dere faktisk ikke har noen anelse hvordan bygda her er.. For den saks skyld om det har noe med bilvalg å gjøre uansett.

Hvorfor kan ikke du kjøpe en enkel bil til både sommer og vinter? :p

 

Den som har driti seg ut er vel deg som tror du får så vanvittig stor status og respekt ved å kjøre en gammel S6. Med midre dissa i bygda di er noen skkkelige snålinger da.. "Se der! Der kjører o'store king presets i den majestetiske S6'en sin!"

 

Hvorfor skal det bli et STORT pengesluk? finner du en godt behandlet bil så har du bil i mange år, selv om jeg ikke har eid en, men jeg eier en 200 Turbo, karroseriet før C4 (S4/S6) og det er utrolige solide bilder, skuddsikre motorer, og ruster svært lite, eneste som kan bli pengesluk er hvis han velger auotmatgir, chipper bilen å kjører som en tulling, men automat var uaktuelt for trådstarter.

 

men igjen, så kommer det jo ann på hvordan bilen er og blir behandlet, men gamle audier er solide saker, uten tvil

Stort pengesluk i form av veldig dyr forsikring og høyt drivstofforbruk, samt at delene på slike typer biler gjerne er litt dyrere enn på "vanlige" biler. Dessuten kommer sikkert ikke en slik bil til å bli kjørt som en 1.6 liters Corolla heller.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Den som har driti seg ut er vel deg som tror du får så vanvittig stor status og respekt ved å kjøre en gammel S6. Med midre dissa i bygda di er noen skkkelige snålinger da.. "Se der! Der kjører 'store king presets i S6'en sin!"

 

Kan du lese? la statusen ligge.. Du kan ikke en dritt om miljøet.. Tror jeg har nevnt dette for fjerde gang i tråden.. Noen ganger til? Trykke det inn?

 

La statusen ligge

Hvorfor?

Fordi enkelte driter seg ut

Fordi det er irrelevant

Fordi jeg sier jeg dreit meg ut som nevnte noe så irrelevant

 

 

LA STATUSEN LIGGE

Lenke til kommentar
nei men i alle dager da! :p La nå den jævla statusen ligge! Dere er ikke i miljøet og kjenner absolutt INGEN herfra :) (most probably, that is.)

 

Daniel.. Må bare spørre.. Hvor har du penga fra? Hvor skal du egentlig sørge for å kunne drive og forsikre begge bilene? Hvorfor ikke bare kjøpe en enkel bil til både sommer og vinter?

 

Og la statusen ligge ok? Enkelte av dere driter dere ut sånn at jeg faktisk ler av det :p men jeg dreit meg ut ved å dra det opp i og med at dere faktisk ikke har noen anelse hvordan bygda her er.. For den saks skyld om det har noe med bilvalg å gjøre uansett.

Pengene? Tja, lærling ;) Blir nok et rentefritt lån fra fatter'n mens jeg tjener inn penger. Tjener ca. 400.000 brutto på de 2 årene som lærling.

 

Er en veteranbil skjønner du, koster litt å restaurere den, men forsikring og veiavgift blir på 1000-lappen i året omtrent :D

Sier seg selv at den ikke kan brukes når veiene er blitt saltet, for da ruster jo alt opp.

Ellers blir vel bruksbilen til 20-30K en helt enkel bil, BMW 5 serie, Mercedes E klasse, eller en billig japse er noe av det jeg vurderer..

 

Hvorfor to biler? Tja, man er ikke ungdom for alltid :cool:

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
Er en veteranbil skjønner du, koster litt å restaurere den, men forsikring og veiavgift blir på 1000-lappen i året omtrent :D

 

Hehe Har du en veteranbil eller skal du kjøpe? Eventuelt hva slags?

 

Og hva slags lærling er du btw? Syntes 400k brutto hørtes saftig ut som lærlinglønn for å være ærlig :p

Lenke til kommentar
Er en veteranbil skjønner du, koster litt å restaurere den, men forsikring og veiavgift blir på 1000-lappen i året omtrent :D

 

Hehe Har du en veteranbil eller skal du kjøpe? Eventuelt hva slags?

 

Og hva slags lærling er du btw? Syntes 400k brutto hørtes saftig ut som lærlinglønn for å være ærlig :p

Matroslærling på båt :)

I løpet av de to årene skal man tjene det en vanlig matros tjener på et år, så da er det rundt der, pluss at jeg bor hjemme og har ingen spesielle utgifter :)

Kan få mye mer enn det til "lærling"lønn, men da må jeg gå på fiskebåt som lettmatros.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...