GNRSlash94 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei! Jeg bare lurer på om det er en mulighet for at man kan få strenger på en Stratocaster hals som er lette å bende? Jeg har selv en Epiphone Les Paul, og den har veldige myke strenger. Strengene er i str 10. Jeg har prøvd en Strat, men den hadde så stive og stramme strenger at jeg fikk vondt når jeg benda. Er dette fra gitar til gitar, hals til hals, eller er det bare noe med strengene/strengemerket/tykkelse å gjøre? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Det har noe med strengetype og -tykkelse og eventuelt stivhet på broen å gjøre. Du kan godt prøve med tynnere, men det går jo på bekostning av lyden. Du kan jo høre med gutta i musikkbutikken hva de anbefaler. Endret 26. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Et sett med for eksempel D'Adario 09-042 vil for de fleste oppleves som myke strenger på en stratocaster- type gitar. Det er slike strenger som sitter på de fleste Fendere når de kommer fra fabrikken. Det samme strengesettet, montert på en LP- type- gitar og på en stratocaster- type vil oppleves som mykere på LP-en. Grunnen er at skalalengden er noe kortere på en LP enn på en strat. Derfor er det ikke uvanlig at folk som spiller på begge deler har "ett hakk" tykkere strenger på Lp- typen gitar. Endret 26. januar 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå