Gå til innhold

Svindlet av matvarebutikk

kjetulf

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en iskaffe på en Kiwi-butikk for ti dager siden i dag, og dro kortet. Tenkte ikke på å ta med kvittering på en iskaffe og sjekket idag banken og så at jeg var trukket for 513 kroner. Er det noen som helst slags mulighet for å få tilbkae disse pengene eller er det et surt tap jeg må leve med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal vel for øvrig være mulig for butikken å gå tilbake til den aktuelle transaksjonen, og se hva som har gått galt. Be om å få snakke med butikksjef eller daglig leder.

Ellers synes jeg det er litt drøyt å kalle dette svindel, for meg ser dette ut som en hendelig feil, selv om den er kjedelig.

Regner med at Kiwi er en såpass seriøs bedrift at de rydder raskt opp i dette.

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på svindel og feil. Dette var nok ikke noen bevisst måte å svindle kundene på.

Jeg regner med at årsaken var at kassemedarbeideren glemte å avslutte forrige salget, og du fikk med beløpet som forrige kunde hadde, pluss det du handlet. Dette har holdt på å skje meg noen ganger, men jeg oppdaget det de gangene.

At en ansatt gjør en feil, gjør ikke Kiwi til noen svindel. Kanskje et forslag å endre på tittelen?

Lenke til kommentar
Det er ikke svindel, da skulle det vært gjort med vilje.

KAN være en utro tjener i butikken da.

Uansett om det var årsaken, så ville ikke butikken eller kjeden vært en svindler.

Dette ville da heller blitt en personalsak.

Men har trådstarter gått til butikken og klaget nå da? Det burde skje ganske fort.

I dag husker betjeningen ofte gårdagens kunder. Om en uke, så husker nok betjeningen mye mindre.

Lenke til kommentar

Det har du nok rett i ;) . Tenkte ikke på det selv siden jeg aldri kunne tenkt meg å gjøre noe sånt med vilje (jobber i dagligvarebutikk selv). Har opplevd å gi for lite penger tilbake i noen svake øyeblikk, men har da ropt/sprunget etter kunden for å si at det har oppstått en feil :) .

Lenke til kommentar

Skal VELDIG mye til. De som sitter i kassa får jo ikke provisjonsbasert lønn akkurat. Så da måtte daglig leder eller noen på det nivået/høyere ha rigget kortleserne/utstyret rundt. Skal godt gjøres.

Lenke til kommentar

Skal VELDIG mye til. De som sitter i kassa får jo ikke provisjonsbasert lønn akkurat. Så da måtte daglig leder eller noen på det nivået/høyere ha rigget kortleserne/utstyret rundt. Skal godt gjøres.

Egentlig ikke. Er ikke verre enn at den som sitter i kassen "glemmer" å gi kunden pengene som ble tatt ut, og senere putte de i egen lomme. Kasseoppgjøret vil vise korrekt beløp, og kunden har x antall kroner i minus på konto. Det er mange kunder som glemmer at de har bedt om å få ta ut penger.

--

Det bør ikke være vanskeligere enn å gå tilbake til butikken med ca klokkeslett og dato. Butikkens ansvarlige vil da titte gjennom kasserapportene, finne transaksjonen din, sjekke kasseoppgjøret, og forhåpentligvis se at det er for mye penger i kassen den dagen, tilsvarende det du tok ut.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Jeg opplevde at jeg holdt på å trykke meg pengelens en gang jeg var ute på lønningspils med jobben.

Skulle betale med kort og måtte taste inn beløp, tydeligvis for at de ansatte skulle kunne få tips. Men det jeg ikke var klar over var at ørene kom automatisk, så da jeg jeg skulle betale 100 kroner, tastet jeg inn 10000 i steden. Heldigvis sjekket jeg beløpet før jeg godkjente det. Men litt mer full og jeg hadde vært litt mer blakk.

Lenke til kommentar
Jeg opplevde at jeg holdt på å trykke meg pengelens en gang jeg var ute på lønningspils med jobben.

Skulle betale med kort og måtte taste inn beløp, tydeligvis for at de ansatte skulle kunne få tips. Men det jeg ikke var klar over var at ørene kom automatisk, så da jeg jeg skulle betale 100 kroner, tastet jeg inn 10000 i steden. Heldigvis sjekket jeg beløpet før jeg godkjente det. Men litt mer full og jeg hadde vært litt mer blakk.

De fleste terminaler har en sperre for slike høye beløp, og den ville mest sannsynlig ha gitt deg beskjed. Uansett er det viktig å sjekke beløpet før man taster kode..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...