Jo Are Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei 1. februar fyller jeg 18 år (yay ). Hadde da tenkt og skaffe meg parabol fra canal digital, men lurer på hvor mye jeg må betale på dag en. Med dag en mener jeg når jeg er i butikken (expert) og ordner dette. Siden jeg allerede har parabol og mottaker trenger jeg ikke dette, montør er vel gratis. Det jeg trenger er kort og kabler. Etableringsavgift og første månedsavgift får jeg vel på regning? I så fall må jeg vel ikke ut med noe på dag en? Et spørsmål til har de kort i butikken eller må dette bestilles? Hvis jeg ordner dette mandag 2. februar hvor fort kan parabolen henge på veggen min? Bekalger dårlig formulering. Takk for svar Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Du betaler ingenting i butikk, du tar alt via faktura fra Canal Digital. Du bør strengt tatt kjøpe Hd-dekoderen dersom du skal ha Family eller Entertain, den koster 1990,-. Du betaler ikke noe for den i butikk. Du får da programkortet sammen med resten av utstyret. Av ting å betale ellers får du etableringsgebyr på 400 kr og en årlig kortavgift på 800 kr som belastes med 200 kr i kvartalet. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Du betaler ingenting i butikk, du tar alt via faktura fra Canal Digital. Du bør strengt tatt kjøpe Hd-dekoderen dersom du skal ha Family eller Entertain, den koster 1990,-. Du betaler ikke noe for den i butikk. Du får da programkortet sammen med resten av utstyret. Av ting å betale ellers får du etableringsgebyr på 400 kr og en årlig kortavgift på 800 kr som belastes med 200 kr i kvartalet. Ja vet at jeg må ha hd dekoder for å få hd-kvalitet. Men det har seg nå slik at økonomien ikke tillater dette nå, skal spare og kjøpe meg en hd-pvr på en senere tidspunkt. Jeg regner med de har utstyr i butikken? Tar montør med kabler? Må jeg betale ekstra for disse? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Normalt sett har butikken det som trengs i butikken, ja, men det kan jo hende de er tomme. Alt utstyret du trenger følger med i pakken fra CD, det er ingenting ekstra å betale for utstyr utenom kanskje en paraply til å montere over parabolhodet for å beskytte mot snø og is. Dersom du går for den billigste dekoderen nå må du vente til abonnementet er utløpt (ett år) før du får kjøpt HD-dekoder og rebinde deg. Prisen til 1990,- forutsetter 12 mnd binding, og du kan ikke rebinde deg i eksisterende bindingstid. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Står på canal digital sine sider at hd-pvr boksen koster 2990 for både nye og eksisterende kunder, kan jeg ikke kjøpe denne i f.eks april for den prisen? Står på canal digital sine sider at det er 2 ukers leveringstid på denne, lite sannsynlig at de har den i butikk da eller? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Dersom de har den i butikk, så har de den i butikk. At det er 2 ukers leveringstid på nett kan være at CD er tomme på sitt hovedlager, det betyr ikke at alle butikker er tomme for den. Med "eksisterende kunder" regner jeg med at CD mener kunder som har vært med i flere år, men for all del, det kan være de subsidierer selv i bindingstiden, selv om det høres litt rart ut. Telefonnummeret dit er 06090, det er mye lettere å bare ringe og spørre dem direkte. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Takk for svar EDIT: Kom til å tenke på en ting, må dekoderen være fra canal digital? Kan jeg ikke kjøp en dreambox eller lignende fra f.eks komplett.no. Eller vil ikke dette funke med kort fra canal digital? Endret 26. januar 2009 av Jo Are Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 1 krones tuneren fra canal digital har de i butikkene eller hos forhandlerne, hd dekoderne må du bestille hos CD. Montering er med i pakken. De at det står at det tar to uker er egentlig worst case. Normalt kommer den etter 2-4 dager. du kan også oppgradere når som helst til hd, betaler kun for tuneren siden parabol er lik. Merk at hvis du skal ha hd pvr dekoderen bør du ha to kabler til satelitthodet for bl.a oppdateringer av tuner. Ellers er kort og tuner låst til hverandre, sjekkes hver 2. tirsdag i måneden mener jeg. Mer også at kun pvr boksen har to tunere, slik at du kan ta opp fra en kanal mens du ser på en annen. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 1 krones tuneren fra canal digital har de i butikkene eller hos forhandlerne, hd dekoderne må du bestille hos CD.Montering er med i pakken. De at det står at det tar to uker er egentlig worst case. Normalt kommer den etter 2-4 dager. du kan også oppgradere når som helst til hd, betaler kun for tuneren siden parabol er lik. Merk at hvis du skal ha hd pvr dekoderen bør du ha to kabler til satelitthodet for bl.a oppdateringer av tuner. Ellers er kort og tuner låst til hverandre, sjekkes hver 2. tirsdag i måneden mener jeg. Mer også at kun pvr boksen har to tunere, slik at du kan ta opp fra en kanal mens du ser på en annen. Takk Vet at pvr boksen har to tunere ja, parabolhodet jeg vil bruke har 4 utganger så ikke noe problem. Betyr det at jeg må ha nytt kort når jeg bestiller hd-pvr boksen? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ja, det ligger i esken med tuneren. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Takk for svar Skal ordne på mandagen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 For å skaffe deg Canal Digital parabolkort trenger du en godkjent tuner (skål og ledninger også seff) og et programkort. Programkort får du når du kjøper en tuner til en kr. Selv hadde jeg nok heller satset på en Dreambox HD 800 PVR, eneste negative med denne er at den ikke har to tunere. Da må man opp på DM 8000 til 10. 000 eller IP Box 9000 til ca. 5000. Problemet med IP Box er software støtten, da den ikke enda er like populær som DB. Så kan du sette 1 kr tuneren på loftet eller et annet sted der du lagrer slike ting. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Såvidt jeg vet så er kort og tuner låst til hverandre, sjekkes visstnok hver 2. tirsdag i måneden. Det å ha to tunere er noe av det viktigste med tuneren, da de fleste ønsker å kunne ta opp en kanal mens man ser på en annen. Jeg synes de burde solgt tuneren uten harddisk og overlatt det til kundene å kjøpe slike ting. Erfaringsmessig er ferdig innsatte harddisker rådyre sammenlignet med å kunne kjøpe en i butikken og plugge til. Det ville også forenklet det å kunne ta med seg opptak, f.eks til hytta isteden for å slepe med seg hele tuneren. Den burde også hatt en dvd brenner, slik at man kunne brent ut opptakene isteden for å sende dem via scart til en dvd brenner. Er langt fra noen supertuner CD leverer ut, men den har to tunere og hd mottak så det er det viktigste. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Skrudde opp den vanlige SD tuneren de solgte for ikke så veldig lenge siden. Lå en kjip 60 gb HD der med IDE ledning. Med andre ord gammel og dyr teknologi. Det at noe er parret sjekkes ikke en gang i månden, det sjekkes hele tiden. Uansett så fungerer både Viasat SD og CD SD og HD perfekt på dreambox. Så parring er jeg ikke akkurat så bekymret over. Det at den har bare en tuner har jeg ikke sett på som noen hindring egentlig. Uansett er den 1000 ganger bedre enn den elendige tuneren til CD. Dessuten er det mulighet for streaming og opptak som faktisk kan overføres til en pc og brennes ut. DM8000 kan det monteres DVD- brenner i, slik at du kan brenne ut opptakene direkte. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Har et spørsmål til: - Følger det med LNB i pakken til 1 kr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå