madsc90 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg snakket med mattelæreren min (UiO for 30 år siden), som sa at da hun studerte så var det en tendens at de som studerte på UiO typisk var overlatt mer til seg selv (større ansvar), mens de som gikk på NTNU fikk bedre oppfølging og veiledning. Hvordan er dette idag? Lurer igrunn også på andre alternativer som UiB, UMB o.l. I mitt tilfelle gjelder det det realfag (fysikk) eller tekniske fag (sivilingeniør/master/bachelor med fysikk/kjemi -orienterte studier). Jeg tror jeg foretrekker ungdomskole/vgs varianten hvor det er ett personlig klasserom med en fast klasse og to-veis -undervisning fremfor å møte opp på de forelesningene man gidder og skrive oppgaver som man leverer inn. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Tradisjonelt sett er det sånn at på høyskole er det mer klasseromsmodell som på videregående, imotsetning til universitet, hvor det er mye selvstendig arbeid. Sivilingeniørutdanningen er opprinnelig en høyskoleutdanning som du fikk på NTH (Norges tekniske høyskole), men når NTNU ble opprettet ble jo sivilingeniørutdanningen mer vektet mot universitetsmodellen, om ikke fullstendig. Altså, for 30 år siden fikk du kanskje mer oppfølging og tilbakemelding. Men idag er det ikke helt samme tilfelle? Correct me if I'm wrong. Folk med peiling må fortelle mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå