Gå til innhold

Helt nybegyner på overklokking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du skal overklokke vil jeg annbefale raskere ram pc3200 eller no.

Nja.. det kommer an på hvor lang han skal overklokke. Hvis maskinen bare skal stå og idle, så ser jeg faktisk ingen grunn til i det hele tatt å prøve seg på overklokking..

Men rammen er spesifisert til å kjøre på 166 FSB, så du kan klokke langt nok før den vil stoppe deg!

Det jeg trenger er noen settings F.eks 166 fsb, og så noen voltage settinger som virker.

Egentlig vet jeg ikke så mye om overklokking av Intel P4, men sjekk ut denne linken - kanskje du får noen tips.

http://www.slapps.com/review/msi_845pe_max2_fir.htm

Lenke til kommentar

du kan ikke få noen standard-settings for overklokking. Med default kjøleløsning er det ikke gitt at du kommer veldig langt, - så du får starte med fsb på 140 eller noe slikt, - og fortsette så langt det går stabilt. Og det er kun du som kan erfare når det ikke er stabilt lengre, - det systemet du overklokker.

Når systemet blir ustabilt øker du CPU Vcore til 1,575V eller ned minste prosentpåslag og, - og forsøker igjen. Deretter øker du Vcore med minste valg ad gangen. Om du ikke får stabil maskin med høyere Vcore, - er nok prosessoren din for varm, - og du må bedre kjølingen.

Det er opp til deg å finne ut hva systemet tåler av speed ... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...