chrizz Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei Jeg har en Acer TravelMate 3004WTMi som jeg nå får opp følgende beskjed ved oppstart..: "Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM Du kan reparere filen ved å starte Installere Windows fra den originale CD-ROMen. Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere.." Jeg har ikke Windows CDen i umiddelbar nærhet. Planen var å bytte ut PCen da skjermen har fått en fin diagonal sprekk. Når det er sagt er jeg avhengig av å flytte alt jeg har på harddisken til en ekstern harddisk. Noen som vet hvordan jeg kan få gjort dette? Takk på forhånd.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Skaff deg et USB adapter så kobler du disken til en annen PC. Finnes i flere utgaver. Eksempel: Hiyatek USB 2.0 til IDE/SATA Adapter http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350789 Hvis det er SATA disk så trenger du ikke adapter. Endret 26. januar 2009 av hårek Lenke til kommentar
chrizz Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 hei det er en seagate 4200 rpm, 100 gb, ultra ata harddisk.. trenger jeg da en slik? eller passer den rett inn i en stasjonær f.eks..må den eventuelt installeres eller er det plug&play? takk på forhånd.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Bærbare PCer bruker 2.5" disker, og de bruker andre PATA kontakter enn de vanlige 3.5" diskene. Derfor trenger man et slikt adapter. Lenke til kommentar
chrizz Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 mottatt.. og det er så enkelt at men putter harddisken inn og en usb 2 kabel inn i en annnen pc? Lenke til kommentar
Savage Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har du en ekstern USB harddisk fra før av, så kan du vel egentlig laste ned en Linux Live CD/USB/DVD, starte opp maskina fra CD/USB/DVD slik at du får starta opp i en Linux kjerne, og på den måten koble til din eksterne enhet og kopiere over de filene du trenger. Lenke til kommentar
chrizz Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 kom til å tenke på at jeg heller kan kjøpe et eksternt kabinett som harddisken passer i. noen som vet om et eller flere ekstern kabinetter som harddisken vil passe i, feks. hos komplett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå