Gå til innhold

Tilbakemeldinger på musikksida mi ønskes

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg blitt kvitt tabellene og det fæle (dog morsomme) bildet av Eli Hagen fra versjon 1

Formålet med denne siden er å ha et enkelt og oversiktlig nettsted hvor folk kan høre musikken min og lese eventuelle nyheter angående den. Selv mener jeg å ha klart dette ganske bra, men det er helt sikkert ting jeg ikke har tenkt over, som kun kommer frem gjennom andre folk sin opplevelse av siden.

rognalf.com v2: http://rognalf.com/

CSS for de som er interesserte i den: http://rognalf.com/stil.css

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har laget en veldig enkel og stilren indexside, med den informasjonen vi føler vi trenger. For å komme med litt konstruktiv kritikk:

- Det hadde vært stilig om det hadde vært en slags form for logo i toppen, istedet for Rognalf.com v2 i ren tekst.

- Stilig at vi har muligheten til å forlytte låtene du har laget, men jeg tror jeg ville muligens gått for en annen webspiller enn en som er hostet av Yahoo

- Det som hadde vært stilig, var jo å ha litt mer informasjon om hvilket utstyr du bruker, og gjerne litt mer informasjon om deg. Gjerne med noen bilder av utstyret. Ikke nødvendigvis bilde av deg.

- Det som hadde løftet siden din enda litt bedre, ville nok å dele opp sida di i undersider der du har en for f.eks. låter laget i 2007, en for 2008 og en for nye låter. Da ville du kanskje også hatt plass til litt mer informasjon om låtene enn bare en låttittel.

Og jeg er enig i at det ikke er nødvendig å ha tilgjengelig de låtene du laget i eJay, da det er standardlåter basert på instrumentene i programvaren.

Lenke til kommentar
Jeg ville fjernet the e-Jay years. Også ville jeg kanskje prøvd noe litt kreativt og tiltalende på designsiden, selv om det virket flott og oversiktlig :) Gleder meg til å høre om det er noe interessant i diskografien din!

Fornuftige punkter, skal se om jeg klarer å få til noe, selv om designerferdighetene ikke er de beste.

- Det hadde vært stilig om det hadde vært en slags form for logo i toppen, istedet for Rognalf.com v2 i ren tekst.

Jeg må si meg enig i den. Jeg har ikke noen idéer til logo i skrivende øyeblikk, så forslag mottas med takk.

- Stilig at vi har muligheten til å forlytte låtene du har laget, men jeg tror jeg ville muligens gått for en annen webspiller enn en som er hostet av Yahoo

Yahoo sin spiller har fungert kjempefint for min del, er det noen spesielle funksjoner den ikke har som du ville likt å sett? Finnes det enda bedre alternativer der ute? Jeg kan ikke JavaScript, som jeg antar spilleren er lagd i, og å lage en slik spiller er nok for mye arbeid til at jeg kan få det til selv.

- Det som hadde vært stilig, var jo å ha litt mer informasjon om hvilket utstyr du bruker, og gjerne litt mer informasjon om deg. Gjerne med noen bilder av utstyret. Ikke nødvendigvis bilde av deg.

Kanskje når du sier det så. Utstyret er forsåvidt egentlig ikke av så stor relevans, men jeg ser hvordan det kan ha interessefaktor. Informasjon om meg selv.. jau, kanskje et par punkter og fakta?

- Det som hadde løftet siden din enda litt bedre, ville nok å dele opp sida di i undersider der du har en for f.eks. låter laget i 2007, en for 2008 og en for nye låter. Da ville du kanskje også hatt plass til litt mer informasjon om låtene enn bare en låttittel.

Godt poeng. Det ville nok blitt mer organisert ja. Samtidig tenker jeg kanskje at folk lettere overser de eldre låtene enn nå. Dessuten kan det fort bli uoversiktlig med mye informasjon. Jeg skjønner allikevel fint at det kanskje blir litt mye med nesten 60 låter på én side. Godt poeng.

Og jeg er enig i at det ikke er nødvendig å ha tilgjengelig de låtene du laget i eJay, da det er standardlåter basert på instrumentene i programvaren.

Dette blir et dilemma for meg. På den ene siden har jeg faktisk lagd mesteparten av elementene i låtene selv, men på den annen side er først *etter* 2004 at jeg virkelig har kunnet kalt det for mitt materiale. Allikevel, de fleste er litt morsomme, så jeg lar dem stå enn så lenge.

Du har dessverre ikke noe spesielt å tilby, og jeg som leser kjeder meg etter i underkant av ett sekund inne på siden din. Lag noe som fanger øyet og gjør det med skikkelige koder. <u>Ord</u> er fy. Bruk css.

Ikke noe spesielt å tilby? Jau, så sant du ikke er interessert i musikken min må jeg nok si du er på feil nettside ja :p

Men skikkelige koder? Jeg har holdt informasjon og design separat og sida validerer som xhtml strict. Feil topic? :)

Gode tilbakemeldinger og idéer, keep it coming! :)

Lenke til kommentar

Sant nok, men kan du utdype feilene du ser? Og hva mener du med "<u>Ord</u> er fy. Bruk css." Jeg har ikke brukt <u></u> eller noe slikt noe sted, og jeg har da brukt css for å forme utseendet. Jeg har problemer med å skjønne hva du mener for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Skoen: Ja helt riktig. Det skal bestemmes i CSS. Men her er det gjort med markup:

<tr>
<th><u>2005</u></th>
<th>Time</th>

<th>Description</th>
<th>Date</td>

<th>Key</th>

<th>BPM</th>

</tr>

Først nå ser jeg at du har linket til en nyere og forbedret versjon. Beklager så mye, min kommentar var til versjon 1.

Endret av nesepuling
Lenke til kommentar

u-elementet hører til i hvilken klasse?

Dette er en lenke til ett dokument som ble skrevet i 1999:

http://www.w3.org/TR/html401/present/graphics.html#edef-U

Det er en revidert utgave av html4.0 fra 1997:

http://www.w3.org/TR/REC-html40-971218/pre...ics.html#edef-U

I henhold til standarden så ble u-elementet avleggs i 1997. Altså dårlig kode eller ikke god kode. Sammen med alle andre fonstyle elementer.

Du kan også nøste tabeller, og koden vil validere. Ikke alt som er lovlig, selv med strict DTD er klokt.

iso-8859-1

Du har gitt deg selv æøå-problemer. I gamle dager ble det ansett som feil å skrive "ø" i tekst, da dette førte til, og fremdeles fører til, hiroglyffer på andre nettlesere.

Hvorfor har du valgt dette tegnsettet?

xhtml med ikke xml?

Hvorfor har du valgt å skrive xhtml fremfor html. Koden behandles jo som sgml.

Frode

Lenke til kommentar

Tabellene og <u></u>ene er i versjon 1, den gamle, så ikke bry dere om det.

iso-8859-1 valgte jeg simpelthen fordi æ, ø og å ikke vises av en eller annen grunn med utf-8. Å skrive æ eller hva det nå er på hver eneste æ blir trøttende syns jeg. Det burde vel gå an å skrive æ, ø og å uten at dette skal medføre problemer?

Når det står "This document was successfully checked as XHTML 1.0 Strict" tenkte jeg det ble riktig å skrive xhtml, men jeg skjønner hva du sier, og burde kanskje bytte ut teksten med "up to standards", eller bare droppe det generelt :p

Lenke til kommentar

Validering kontra ikke-validering tror jeg vi kunne skrevet 100 000 sider om. Det som er viktig er at du har en god og oversiktlig kode, som vil fungere i så å si alle nettlesere. Kravet er vel egentlig at siden din skal se like bra ut i IE6, som i FF og nyeste Opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...