Anthila Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei. Er ute etter noe noen gode bøker. Har lest en del krim i det siste men dette frister ikke så mye lengre. Hvis jeg skal nevne noen kategorier så gjerne noe innefor hobby og fritid, historie, samfunn og kanskje noen romaner. Dette er bare en liten pekepinne så hvis du har noen andre bøker som er interessant og som inneholder noe jeg kan lære av så fyr løs. Er klar over at jeg ikke er så spesifikk men er rett å slett nokså åpen for det meste. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Saabye Christensen - "Halvbroren" Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Richard Dawkins - The God Delusion Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Conn Igguldens "Emperor" serie. Fiksjon spunnet på historisk fakta om romerriket og julius cæsar. Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Takker for svar. Fint at om dere også kan skirve noe om hva bøkene handler om, slik Alinoe har gjort:) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Wellingtons Rifles, den sanne historien om 6 soldater i 95th rifles. Boka er basert på flere badbøker fra selve soldatene, men er skrevet som fikjon. Boka har alt fra levende beskrivelser av kamp om liv og død, til det dalige liv for en soldat i den britiske hæren, den har også flere dramatiske hendelser, en veldig god bok På ren fiksjon vil jeg anbefale Master & Commander samt alle de 19 andre bøkene i serien. En bok om livet på land og til sjøs for marine offiserer på tidlig 1900tallet Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Leser du engelske bøker anbefaler jeg The Science of Discworld. Kort sagt handler det om noen trollmenn som eksperimenterer med en del rart og skaper et lite univers i en glasskasse eller noe sånt (er veldig lenge siden jeg leste den). Discworld er rent tull, og denne boken er ikke noe unntak. Det morsomme er at universet de skaper er svært likt vårt eget, og hele boken dreier seg om å utforske universets fysiske lover og alt sånt (derav Science-biten i tittelen). Det er ganske avanserte ting de lærer oss, men på en meget morsom og underholdende måte det er lett å forstå. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg går ut fra at du forsatt lurer på en god bok du kan lese, selv om tråden er noen dager gammel? Som en over meg sa: "The road" av Cormac McCarthy. Dette er den mest gripende boken jeg noensinne har lest, og om ikke den beste. Det er en helt fantastisk kommunikasjon mellom far og sønn og en gripende handling du bare ikke kan gå glipp av! Jeg var nesten på gråten når jeg leste avslutningen. Koster rundt 30 kroner som pocketbok inkludert frakt fra play.com. Når det er så billig er det virkelig ingenting du kan tape. McCarthy har også skrevet "No country for old men", som det ble laget kino av i fjor. Den venter jeg på i posten! Lenke til kommentar
Pimmy Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg har nylig begynt å lese Eye Mind: The saga of Roky Erickson and the 13th Floor Elevators, the pioneers of psychedelic sound. Boken handler om bandet 13th Floor elevators fra Texas, et av de første psykedeliske bandene. Grunnen til at jeg anbefaler boka er at disse gutta var temmelig spessielle, historien om dem er gripende. Roky Erickson mistet besinnelsen, Tommy Hall bodde i en hule, John Ike Walton fikk ufrivillig elektrosjokkbehandling og stacy sutherland satt i fengsel. Det er selvsagt en sann historie, boken er på engelsk. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Richard Dawkins - The God Delusion (Gud - en vrangforestilling) En av verdens mest intellektuelle forklarer hvorfor forestillingen om Gud er både irrasjonell og umoralsk. Endret 16. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har trådstarter noen preferanser ang. språk? Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Takker for svar, tar fortsatt imot forslag:) Når det gjelder språk så funker Norsk og Engelsk greit:P Noe spesielt du tenkte på? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Bare "the road" som er en fantastisk bok uten sidestykke... Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Skal se på den:) Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Seriøst, sjekk den ut. Her anbefaler folk litt av hvert, men du tar og leser den boka. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Her er clicky hvis du er interessert. Jeg har nettopp bestilt en annen bok fra samme forfatteren. Fri frakt! "The Road" til 30kr inkl/frakt! Lenke til kommentar
cathped Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Abefalar om du er interessert i historie å lesa Hvem-hva-hvor Verdenshistorie. 500 sider komprimert verdenshistorie, orginalt utgjeve av ei dansk storavis(Politiken). Den er lettlest men interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå