dr_beppo Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hei! Skal kjøpe en ny datamaskin som skal brukes hovedsaklig til tegning (Photoshop, Painter, etc), litt fikling i 3D (3ds max, Maya og sånt) og spill. Budsjettet mitt er på 15-20k. Har ikke noen peil på data så jeg tviler på at jeg kommer til å overklokke den. Trenger ikke mus, tastatur og høyttalere. Skjermen bør være minst 24", har en gammel crt som kanskje kan brukes til dual screen? Trenger masse plass, med mulighet for å sette inn mer. EDIT: Selvbygg er aktuelt. Foreløpig handleliste: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=92194 Endret 16. februar 2009 av dr_beppo Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Første du bør tenke på er at skjerm er uhyre viktig når du skal drive med Photoshop osv. En god skjerm kommer gjerne på 5 000 kr. ' Skal du ha tegnebrett? Jeg tenker fulltower ala Li Lian PC 80. Du bør legge pengene i skjerm, kabinett og PSU da dette er de delene du beholder lengst. Vil du ha lydkort? (Med andre ord: Hvilke høytalere har du? ) Lenke til kommentar
buitre Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Enig med Ravii ang. skjerm. Sjekk denne handlevognen, og se om det er noe for deg. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Den så ganske grei ut; Kabinett, Antec Sonata III er et fantastisk kabinett, men det er ikke et kabinett jeg ville valgt om jeg skulle brukt 15k på en PC. Grunnen til dette er, som jeg nevner i min første post at kabinett og psu (+skjerm) er de delene du beholder lengst. Kabinettet er også bare et miditower, og trådstarter ønsker mye plass.. Velg , god plass og generelt meget gode og innovative løsninger. Da har du også friheten til å velge en skikkelig kvalitetsPSU. PSU: PC Power and Cooling silencer 750W En annen sak er et det er ganske bortkastet å kjøre dual-channel RAM når HK og CPU er opimalisert for Tripple-channel.. Da er OCZ DDR3 PC3-12800 Gold Low-Voltage Triple Channel 6 GBet godt valg. Lenke til kommentar
dr_beppo Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hørt at Eizo har gode skjermer. (Edit)Men den HP'en ser bra ut. Har allerede et tegnebrett, Wacom Intuos2. Har Creative SBS15 høytalere. Bruker alltid headset. Selvbygg er ganske uaktuelt. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=92194 Endret 26. januar 2009 av dr_beppo Lenke til kommentar
dr_beppo Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Noen andre som har forslag? Ser ut til at jeg kan få en venn til å bygge den. Lenke til kommentar
dr_beppo Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Kom på noe. Kommer til å trenge et trådløst nettverkskort. Har en Linksys WRT54G. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Denne skjermen https://prisguiden.no/product.php?productId=94742 bruker samme panel som sitter i nec sin toppserie, og kan derfor trygt anbefales, har hørt mye varierende om hp-skjermen (mye negativt om input-lag). Dell Ultrasharp 2409wfp har også s-ips, men har ikke kommet ut i norge enda. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hvor uaktuelt er selvbygg? Du legger på kanskje 3-5000ved å ikke bygge selv.. [EDIT; Glemte å lese hele tråden, glem det.. ] Har du noen deler fra før? Endret 2. februar 2009 av ravii Lenke til kommentar
dr_beppo Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Har jo noen naboer som er kløppere med data... kan sikkert få noen til å hjelpe meg. Eller, jeg kan jo gjøre det selv men er redd jeg roter det til. Tør jeg åpne den gamle dataen og se hva som er inni? Den er ødelagt, vet ikke hva som funker... Endret 2. februar 2009 av dr_beppo Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 ER den ødelagt er det vert et forsøk. Jeg tipper DVD brenner/leser (om du har) funger, de er sikkert mer som funger også, men det kommer an på årsaken til problemet? Lenke til kommentar
dr_beppo Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 PC kjøpt på Elkjøp. Nesten 5 år siden. Lenke til kommentar
dr_beppo Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Hovedpost oppdatert. Bør jeg legge til enda en OCZ DDR3 PC3-12800 Gold Low-Voltage Triple Channel 6 GB i handlekurven? [EDIT] Å herregud hvor dum det går an å være. Burde ha sjekket ting bedre. Endret 16. februar 2009 av dr_beppo Lenke til kommentar
dr_beppo Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Nå har jeg bestilt alt, men det ser ut som at den PSU'en har gått ut fra sortimentet til Amentio. Er OCZ TECH OCZ 750W PCP&C Silencer den samme? Står at S75QB-EU på begge så jeg antar de er det samme utenom prisen. Lenke til kommentar
dr_beppo Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Amentio tilbyr meg CORSAIR Powersupply 750W Black til den samme prisen som PCP'en som jeg allerede har betalt for. Er den godkjent? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå