Gå til innhold

[Løst]Ny PC+skjerm til 15k, ment for tegning, litt 3D og spill

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe en ny datamaskin som skal brukes hovedsaklig til tegning (Photoshop, Painter, etc), litt fikling i 3D (3ds max, Maya og sånt) og spill. Budsjettet mitt er på 15-20k. Har ikke noen peil på data så jeg tviler på at jeg kommer til å overklokke den. Trenger ikke mus, tastatur og høyttalere. Skjermen bør være minst 24", har en gammel crt som kanskje kan brukes til dual screen? Trenger masse plass, med mulighet for å sette inn mer.

EDIT: Selvbygg er aktuelt.

Foreløpig handleliste: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=92194

Endret av dr_beppo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første du bør tenke på er at skjerm er uhyre viktig når du skal drive med Photoshop osv. En god skjerm kommer gjerne på 5 000 kr. '

Skal du ha tegnebrett?

Jeg tenker fulltower ala Li Lian PC 80. Du bør legge pengene i skjerm, kabinett og PSU da dette er de delene du beholder lengst.

Vil du ha lydkort? (Med andre ord: Hvilke høytalere har du? )

Lenke til kommentar

Den så ganske grei ut;

Kabinett, Antec Sonata III er et fantastisk kabinett, men det er ikke et kabinett jeg ville valgt om jeg skulle brukt 15k på en PC. Grunnen til dette er, som jeg nevner i min første post at kabinett og psu (+skjerm) er de delene du beholder lengst. Kabinettet er også bare et miditower, og trådstarter ønsker mye plass..

Velg

, god plass og generelt meget gode og innovative løsninger. Da har du også friheten til å velge en skikkelig kvalitetsPSU. PSU: PC Power and Cooling silencer 750W

En annen sak er et det er ganske bortkastet å kjøre dual-channel RAM når HK og CPU er opimalisert for Tripple-channel.. Da er OCZ DDR3 PC3-12800 Gold Low-Voltage Triple Channel 6 GBet godt valg.

Lenke til kommentar

Har jo noen naboer som er kløppere med data... kan sikkert få noen til å hjelpe meg. Eller, jeg kan jo gjøre det selv men er redd jeg roter det til.

Tør jeg åpne den gamle dataen og se hva som er inni? Den er ødelagt, vet ikke hva som funker...

Endret av dr_beppo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hovedpost oppdatert.

Bør jeg legge til enda en OCZ DDR3 PC3-12800 Gold Low-Voltage Triple Channel 6 GB i handlekurven?

[EDIT] Å herregud hvor dum det går an å være. Burde ha sjekket ting bedre.

Endret av dr_beppo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...