dan83 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 bildene er av Gialova lagonen, et meget viktig fugle område i sør vest Hellas!! Er litt usikker på om komposisjonen er grei på disse bildene, så er ute etter konstruktiv kritikk Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Bilde 2 burde du latt være å ha med. Det er et sånn typisk "fin utsikt, den burde jeg ta bilde av"-bilde uten tanke på komposisjon eller mening. Kjedelig, rett og slett. Bilde 1 derimot har litt mer spenning, selv om jeg veldig gjerne skulle sett hele den buen du har brukt som ramme. Du har iallefall brukt rammen, og det er jo bra. Gjerne burde du stått litt lenger unna også, sånn at det som kom inne i rammen ikke ble så veldig mye hav. Det ville nok også ført til at du kunne hatt mindre blender og større dybdeskarphet. Jeg savner at det i rammen er skarpt. Du har med en fin bue der, men jeg tror du kunne gjort litt mer ut av det. Alt dette avhenger egentlig på om du har rom til å bevege deg bakover i landskapet eller om dette er på en topp eller i en bratt bakke. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Bilde 2 burde du latt være å ha med. Det er et sånn typisk "fin utsikt, den burde jeg ta bilde av"-bilde uten tanke på komposisjon eller mening. Kjedelig, rett og slett. Bilde 1 derimot har litt mer spenning, selv om jeg veldig gjerne skulle sett hele den buen du har brukt som ramme. Du har iallefall brukt rammen, og det er jo bra. Gjerne burde du stått litt lenger unna også, sånn at det som kom inne i rammen ikke ble så veldig mye hav. Det ville nok også ført til at du kunne hatt mindre blender og større dybdeskarphet. Jeg savner at det i rammen er skarpt. Du har med en fin bue der, men jeg tror du kunne gjort litt mer ut av det. Alt dette avhenger egentlig på om du har rom til å bevege deg bakover i landskapet eller om dette er på en topp eller i en bratt bakke. ja, jeg var veldig usikker på om bilde 2 var noe å vise frem...det var jo helt ærlig sagt kun et "snap shot", tatt i slutten av juli Kan vell fungere ok som et minne bilde Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ja, som minnebilde av ferieturen er det ingenting å si på det, men problemet med sånne bilder er at absolutt alle med kamera har tatt et, og de ser kliss likedan ut alle sammen. Men jobb videre med type bilde 1, der er du inne på noe. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er vel ikke helt enig i at et bilde skal få dårlig kritikk kun fordi det er "brukt" fra før, men er nok enig i at det kanskje ikke var det mest spennende bildet som er tatt (men det er det nok sikkert for TS som kan koble et minne til det). Lenke til kommentar
gautet Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Veldig enig med bjornast i at komposisjonen i bilde 1 er best. Skulle også gjerne hatt med mer av buen, særlig i overkant av utsnittet. Men du er absolutt inne på noe med dette bildet! Bilde 2 bærer preg av å være, akkurat det du sier selv; et snap shot. Det skriker etter en forgrunn. Prøver alltid å se etter noe å ha med i forgrunnen for å få komposisjonen i sånne bilder til å bli litt interessant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå