Gå til innhold

Stiv på baksiden av knær, hvordan strekke?

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg er en gutt på 16 år, som trener mye, blant annet turn.

Noe som irriterer meg her er at jeg er forferdelig stiv i knærne, altså øvelsen hvor du står rett opp og ned med rette knær og skal ta i bakken. jeg har turna i fire år, og det syntes ikke å bli noe bedre. jeg tøyer ut etter hver trening jeg har, og forsøker å presse meg litt.

Noe annet irriterende er at jeg er skikkelig myk på innsiden av låret, altså guttespagaten. jeg kommer ikke nesten bare pga. de fordømte knærne, det går bare ikke :(

så, er det noen som har noen gode tips for å mykne opp knærne mine? har tenkt å begynne på kampsport også nå og mht spark og slikt er det vel greit å være myk der :p

Takk for alle svar! =D

//Blarcky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er selve kneleddet som er for stivt er ikke dette noe du bare kan tøye ut. Det sitter fint lite muskulatur i kneet, så jeg vil tro problemet ditt ligger i baksiden av låret. Andre ting kan være en skade på senene i knærne som gjør dem stive, eller en bruskdannelse el. som hindrer kneet å bevege seg fritt. Hør med treneren din eller lege/fysioterapeut, jeg ville aldri stolt 100% på svar fra forum om hva som kan være feil i kroppen min siden vi alle fungerer litt forskjellig og det kan være tusen forskjellige årsaker til et symptom.

Lenke til kommentar
Hvis du står oppreist og ikke klarer ta i bakken (med rette knær), er dette hamstringsene, altså musklene på baksiden av låret, som er korte. Disse kan tøyes ja...

Ja, det er baksiden av lårene :p

Snakket med en kiropraktor i dag, og han ga meg noen tips til å tøye dem ut bedre enn hvordan jeg har holdt på :)

//Blarcky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...