Gå til innhold

BK: Snøkledde trær i blåtimen


Ageurk

Anbefalte innlegg

Blåtimen er timen før sola står opp eller etter sola har gått ned, det er en time med utrolig flott lys som egner seg godt for fotografering.

Bildene er tatt i starten av desember. Og er to bilder over samme tema. Hvilket fungerer best? På det ene prøvde jeg å skape en slags naturlig ramme, mens på den andre ikke.

Uansett så skulle jeg ønske meg at jeg hadde brukt mindre blender (Større DOF), menmen.

Noen tanker, tips, hva som er bra/dårlig?

post-107204-1232989555_thumb.jpg

post-107204-1232989573_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke den "rammen" fungerte så godt. Det nederste falt mer i smak, mindre rot og trærne danner en klar diagonal. Trærne kunne kanskje vært litt mer definerte (mer kontrastfylte). Men dette er vel et halvveis motlysbilde, og da blir det vanskelig.

 

Det nederste var i alle fall behagelig å se på. Fin fargetone i himmelen.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke den "rammen" fungerte så godt. Det nederste falt mer i smak, mindre rot og trærne danner en klar diagonal. Trærne kunne kanskje vært litt mer definerte (mer kontrastfylte). Men dette er vel et halvveis motlysbilde, og da blir det vanskelig.

 

Det nederste var i alle fall behagelig å se på. Fin fargetone i himmelen.

Det med mer definerte/kontrastfylte trær? Hva mener du egentlig med det? Øker jeg kontrasten mer i bildet blir det bare seende rart ut egentlig. Den fine fargetonen i himmelen forsvinner ihvertfall delevis da.

 

Arnold_layne: Hva er spennende motiver for deg i skogen? *samle inspirasjon*

Litt før jeg tok bildene i denne tråden tok jegdisse, kanskje ikke det som kalles spennende i dine øyne, men det er ihvertfall noe annen med nokså samme lys.

Lenke til kommentar
Arnold_layne: Hva er spennende motiver for deg i skogen? *samle inspirasjon*

Litt før jeg tok bildene i denne tråden tok jegdisse, kanskje ikke det som kalles spennende i dine øyne, men det er ihvertfall noe annen med nokså samme lys.

Det vet jeg ikke før jeg ser dem, men kanskje litt mer omgivelser. En stubbe som omkranses av trær, noen dyrespor, struktur/mønster, hva som helst egentlig som får blikket til å bevege litt når man studerer bildet.

 

Eller kanskje mindre omgivelser. Altså bare en liten detalj, slik som du viser i den andre tråden.

 

Jeg har ikke noen fasit, jeg synes bare disse snødekte tretoppene gir meg litt lite.

Lenke til kommentar
Det med mer definerte/kontrastfylte trær? Hva mener du egentlig med det? Øker jeg kontrasten mer i bildet blir det bare seende rart ut egentlig. Den fine fargetonen i himmelen forsvinner ihvertfall delevis da.

Jeg tror ikke du kan kan gjøre noe med det i dette bildet uten at det blir snålt nei. Jeg snakket om opptakstidspunkt. Men jeg er ikke sikker på om det nødvendigvis er den beste løsningen heller. Jeg tror faktisk jeg egentlig etterlyste noe av det arnold_layne er inne på, uten at jeg klarte å artikulerere det særlig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...