Enonata Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hei. Jeg er ei amatørfotograf på 25 år. En av mine hobbyer er å knipse bilder av alt mulig, men det blir mest bilder av hunden min. Frem til nå har jeg tatt bilder med speilrefleks kamera til min samboer, Sony A100. Men aldri satt meg inn i det så har blitt mest bilder på auto. Nå har jeg endelig fått eget speilrefleks kamera, Canon Eos 450D. Tar gjerne imot tilbake meldinger på bildene mine og masse tips! Endret 26. januar 2009 av Enonata Lenke til kommentar
Enonata Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Her er noen bilder jeg har tatt med Sony a100. Endret 26. januar 2009 av Enonata Lenke til kommentar
Enonata Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Første bildene med det nye kamera. Det er første gangen jeg stiller inn alt på kamera selv, så de er så der... Dette ble vel ikke akkurat bra, burde tydeligvis gjort noe annerledes.. Jeg vet bare ikke hva...? Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hei,og velkommen til forumet,og gratulerer med at du gikk å kjøpte deg nytt kamera . Vet ikke helt hvor jeg skal begynne,men et sted:kit objektiv?.Og så lurer jeg på hva du bruker for å redigere bildene dine ,de ser i og for seg skarpe og fine ut(at hunden blir uskarp når den løper gir bare et inntrykk av bevegelse,og det er ok),men bildene er litt overeksponert,ikke utbrente,men litt for lys snø og himmel,noe som burde være greit å justere ned.Ellers ser både vinkler og utsnitt stort sett greie ut,og du kommer sikkert til å ta mange fine bilder av hunden din i framtiden.Lykke til ,og legg gjerne inn fler. :DSynes forreste at du bør ta bilder av andre ting og ,siden bildet av treet absolutt har et bra utsnitt . Endret 26. januar 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
Enonata Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Takker så mye for kommentar, veldig glad for det! Er slikt lærer av. Helt standard, det som var med kamera når kjøpte det: 18-55. Har veldig lyst på flere linser, men det må vente til neste lønning. Jeg har ikke brukt noe til å redigere bildene, eneste jeg har gjort er å forminske dem slik at jeg fikk lastet dem opp her. Det at de blir litt lyse er nok at jeg ikke har funnet riktig innstilling, titter rundt her inne og prøver å få litt tips til hvordan jeg kan få det til bedre. Det kan fort bli litt for mange bilder av pelsdotten, også mye bilder av biler(da jeg er bilgal til 1000). Men spesielt hunden da hun støtt og stadig vimser rundt bena mine. Men liker og ta bilder av annet også, men mangler litt fantasi og evne til å se "bilder" når jeg er ute på tur med kamera dessverre. Lenke til kommentar
Enonata Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Har ikke stort flere bilder jeg har tatt med det nye kamera, men har noen til som jeg tok med Sony kameraet i sommer. Dumt å rydde opp på pc'n, back-up av bilder på cd-er også slette på dataen.. Sukk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå