Gå til innhold

Radeon 9800 PRO hvilke merke?


Anbefalte innlegg

Har hørt at Wildcats skjermkortene ikke er ment for spilling osv.... så det blir vel ikke så veldig overkill på det punktet men en halv gig ram er jo fett :wink:

 

 

 

PS: Hercules sin Radeon 9800 pro kommer joikke ut får i slutten av mai/begynnelse av Juni :o

 

Da blir det jo klart Saphire som kommer om en ukes tid :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel...du får jo GeforceMX koer med 128 mb ram...hadde bare vert litt gøy om DRadeon 9800 pro hadde tatt steget videre.... men 128 mb funker sikkert helt rått

 

 

Sitter nå med en 900 mhz athlon pc med 550 mb sdram og Riva tnt2 ultra skjerm kort (32mb sd ram)  30,7 GB hdd og 19" LG 99G crt skjerm  :lol:  

 

Skal oppgradere til Xp3000+ (som allerede er bestillt)

Asus A7N8X Deluxe  

Segate Barracuda 120 gb 8 mb cache

2x512 mb TwinMOS pc3200 ram

Radeon 9800 pro

Formac Gallery 2010 (20,1" super lcd-skjerm til 13600 kr) (www.formac.com)

 

Kommer til å bli dødsfett  :D

 

kommer til å bli dyr morro for deg i 2 år :p

 

 

Pcen vil nok vare i en 2 års tid ja men skjermen vil jeg ha i maaange flere år :wink:

Lenke til kommentar
Ville ha valgt Hercules som jeg har sett overklokka til 460/730 :o hos vr-zone.

 

 

As Radeon 9800 Pro comes with a higher core and memory clock at 380/340Mhz as well as new architectural enhancements like SMARTSHADER 2.1, SMOOTHVISION 2.1 and HYPER Z III+, therefore the performance of Hercules 3DProphet Radeon 9800 Pro card is certainly top notch and even its precedent 3DProphet Radeon 9700 Pro couldn't come close enough. Most importantly

 

 

Står bare 380/340 her...trodde de var "ferdig" klokka :shrug: :-?

 

Fra page 8 - Overclocking:

Hercules provides their own tweaking utility called the 3D Tweaker and allow you to test for stability before you apply the desired core and memory frequency. Using the Hercules 3DProphet Radeon 9800 Pro stock copper cooler, i am able to push the core clock from 380Mhz to 460Mhz and memory clock from 680Mhz to 730Mhz! This is simply amazing as the original ATi Radeon 9800 Pro card with the stock aluminum can only fare 420/720Mhz. Indeed the copper GPU cooler together with the back copper sink is able to cool the GPU more efficiently and the copper RAM sinks are able to overclock memory a little more. At 460/730Mhz, i have successfully ran 3DMark2003 benchmark without any visual artifacts and obtain a high score of 6154 3dmarks on stock cooling.
Lenke til kommentar
anbefaller Hercules, klokket noe høyere, mere stabile drivere :-))

 

eneste negative er at det er Guilmot som eier dem :p

 

Heisann, jeg har et Hercules 9700 PRO kort. Men jeg har alltid brukt ATi's native drivere, altså Catalyst driverne. Sier du at det er bedre å bruke drivere fra Hercules? Grunnen til at jeg bruker ATi's drivere er en arv fra min Nvidia fortid. Ifølge THG så var stortsett alltid Nvidia's drivere bedre enn f.eks. Asus' drivere. Har bare fortsatt i den troen jeg... Så jeg tar feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...