hakonvl Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei! Har to pcer i huset og en skriver som skal deles over nettverket. Leste guiden i dette subforumet, men jeg må ha skriver hele døgnet og pc'en som den foreløpelig er kobla til kan ikek stå på døgnrundt. Skriveren må også stå på det rommet. Er det noe mulighet og koble skriveren til nettverket uten og ha en pc som står på døgnet rundt eller kjøpe en såkalt skriverserver som jeg mener og ha sett på Clahs ohlson til 6-700 kroner? Bruker sånn gammeldags LPT1 port på den Lenke til kommentar
mocka Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Har den nettverksutgang? I såfall kan den kobles til nettverket gjennom en ruter, det eneste som trenger å være på da er skriver og ruter. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Nei. Er en HP LaserJet 6P. God og gammel, men fungerer enda Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Da kan du nok bruke en printerserver til å gjøre det. Men du bør titte litt nærmere på den, og sørge for at den støtter HP (de har nok ikke listet opp alle skriverne). Jeg hadde en gang en router med printerserver på, og den var ikke alltid helt i vater. Så det kan lønne seg å se litt på dokumentasjonen før men kjøper en hvilken som helst printerserver. Likevel, til dokumentutskrifter fungerer nok de fleste standardrivere uansett. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Ok, men hva tror du en printerserver koster, og kan jeg vel sette opp en vanelig PC med f. eks Linux på og kjøre det som en printserver? Lenke til kommentar
mocka Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Sjekk routeren om den har USB tilgang, kan hende du kan koble printern til der. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Den har nok ikke det nei, men er ikke der akkirat nå. SKal se etter når jeg kommer dit Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ok, men hva tror du en printerserver koster, og kan jeg vel sette opp en vanelig PC med f. eks Linux på og kjøre det som en printserver? Var ikke poenget å slippe å ha en PC på? En vanlig printserver for USB skrivere finner du her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319431 For eldre skrivere med parallell-grenesnitt, kan du bruke denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=105197 Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Jo poenget var vel det, det var mer av generell interesse. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Man får jo en laserskriver med nettverk til godt under 1000kr nå. https://prisguiden.no/product.php?product_id=44768 Har selv en slik og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Ja, men tror ikke pappa har så lyst til og skifte, men blir nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå