Gå til innhold

Lommevennlig kamera og bra specs?

Anbefalte innlegg

Halloen...

Jeg er ikke så In når det gjelder kamera, skulle ønske meg god lommevennlig kamera.

Per i dag har jeg PowerShot SD790 IS, men den glir ikke så easy i bukselomma.

Gjerne kamera hvor man får ta opp video i "god" kvalitet, lett å bruke.

Hadde en Sony en gang, men den tok litt tid før bildet ble knipset, så slike kamera har jeg ikke lyst å bruke igjen.

Håper jeg får rask svar da jeg reiser neste mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

" ...

Jeg er ikke så In når det gjelder kamera, skulle ønske meg god lommevennlig kamera.

... "

Så vidt jeg vet, så er Canon PowerShot SD790 IS det amerikanske navnet på Canon IXUS 90 IS.

Dimensjoner: 91.6 x 56.8 x 20.9mm

Det er vanskelig å finne noe som er vesentlig mindre,

så jeg foreslår at du får deg større lommer for å få kameraet mer lommevennlig.

...

Lenke til kommentar
" ...

... "

Så vidt jeg vet, så er Canon PowerShot SD790 IS det amerikanske navnet på Canon IXUS 90 IS.

Dimensjoner: 91.6 x 56.8 x 20.9mm

Det er vanskelig å finne noe som er vesentlig mindre,

så jeg foreslår at du får deg større lommer for å få kameraet mer lommevennlig.

...

Tro meg, denne er svær ass.. sammenligne med Ixus 75 fx, så er Ixus 90 en del større.

Kjøpe bukse er ikke så greit, for da blir buksen for lang eller for stor

Lenke til kommentar

Nå er ikke de annonserte Casios kommet på markedet i Norge enda, så du skal slite med å finne en test.

Men her er tester av tidligere Casio modeller (og andre):

http://www.cameras.co.uk/details/casio-digital-cameras.cfm

Jeg tror uansett du skal være heldig om du finner et kamera som er noe særlig bedre OG vesentlig mindre enn det du alt har.

Edit:

Jeg tror at Spartan sitt forslag i innlegg #3, er det beste rådet du har fått så langt.

http://www.cameras.co.uk/reviews/casio-exilim-ex-s10.cfm

Endret av Ronny1
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilken modell du tenker på. Den jeg linket til har fått god kritikk i tester.

PS. Jeg har sjeldent kommentert andres avartar, men din puppeavartaren passer nok bedre på et fjortissforum enn her..

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Det kommer helt an på hvilken modell du tenker på. Den jeg linket til har fått god kritikk i tester.

PS. Jeg har sjeldent kommentert andres avartar, men din puppeavartaren passer nok bedre på et fjortissforum enn her..

Går bra, jeg er ikke så mye her... mest amobil. og dess så er det veddemål jeg har inngått. så jeg måtte legge ut bilde av meg

Lenke til kommentar

Casio-modellen ser jo for så vidt ut til å ha fått god kritikk. Personlig vil jeg si ekvivalent brennvidde på 36mm i vidvinkelenden blir litt trangt, men det spørs jo hva du skal bruke det til. Panasonic FX37 ser jo også lovende ut. Litt tjukkere, men jeg vil si det har mer anvendelig optikk i hvert fall.

Lenke til kommentar
gleder meg til de nye Casio kameraene
Hm. Av modellene i artikkelen lenket til over er det bare EX-Z400 som slippes i februar (og jeg vet ikke om jeg ville veddet på at den faktisk er å få i butikkene på den oppgitte slippdatoen), så hvis du har bruk for det i løpet av en måned er vel de andre uaktuelle :ermm:

Men nå ser for så vidt Z400 ut som en modell som passer ganske bra til det bruksområdet du hadde tenkt deg. Personlig er jeg litt skeptisk til et kamera som pakker så mange piksler inn på en så liten sensor, men til dagslysfotografering gjør det sikkert jobben helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...