Taters Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Hei Prøver å kaste meg ut i BK for første gang med en serie jeg tok idag. Ønsker kritikk! Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Du kunne prøvd å justere eksponeringen, slik at snøen på bildene(1 og 2) blir hvitere. Her ser den litt gråblå ut. Det er bedre i siste bildet, men der blir det kanskje litt lite nyanser i snøen? Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Morsom lek med figurer og mønster, men jeg skjønner ikke hvor du finner symmetri. Er enig med post over at snøen godt kunne vært litt hvitere og hatt litt mer kontraster i seg. Lenke til kommentar
Taters Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Takk for svar. Er kanskje ikke akkurat symmerti i bildene, men synes overskriften klang så godt, og med tanke på at det er linjer og kurver jeg fokuserte på. Hvordan kan jeg fremheve nyansene i snøen? Endret 26. januar 2009 av Taters Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Hvordan bilderedigeringsprogram har du? Du kan i hvert fall prøve å øke kontrasten på bildet(kan gjøres i de fleste redigeringsprogram, for eksempel Gimp) Lenke til kommentar
Taters Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Har photoshop og prøvde det nå og det så bedre ut, men jeg tror det heller er det at jeg har for kort eksponering på bildene. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Har photoshop og prøvde det nå og det så bedre ut, men jeg tror det heller er det at jeg har for kort eksponering på bildene. Nei Bilde 1 ser ok eksponert ut men 2 og 3 har store utbrente partier. Snø er vanskelig. Letteste er å ta de litt for mørke og heller justere opp litt etterpå. Ev. justere skygge høylys. kontrast Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Ja, skal man ha enda lengre eksponering, så vil man fort ende opp med utbrente partier i snøen, og da er det absolutt ingen nyanser å hente fram. Lenke til kommentar
Taters Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Ok, takk! Bildene er faktisk litt mørkere i originalen så jeg skal prøve meg fram. Har noen noe å si på komposisjonen? Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Personlig liker jeg best bilde 3, de to første blir litt for snap-photo-ish, mens motivet på dette bildet er spennende. Du kunne kanskje prøvd å gi litt mer rom til høyre i bildet, blir litt trangt. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Bildet nr 3 var det som falt i smak her. Snøen var for grå og skitten på de to andre, men det tredje bildet sendte meg rett tilbake til barndommen og den tiden da vi var på hytta når det var påske. Husker enda de mangfoldige timene med måking før vi kunne bryte oss inn for å fyre og spise kvikklunchen. Mens de andre møkte, krabbet jeg rund i "snåhulerommet", som du har så fint avbildet der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå