Gå til innhold

Ny iphone hos andre enn Netcom ?

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe meg ny telefon, og aller helst iphone. Etter litt undersøking fant jeg ut på Mobildeal sine sider at de også har denne telefonen. Kan dette stemme ? Jeg trodde det var kun Netcom som kunne selge denne i Norge ? Kan dette medføre riktighet at man får iphone hos andre mobil opperatører også som f.eks Mobildeal ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er nok gråimport. TeliaSonera, eller Netcom om du vil, har "monopol" på salget av iphone i norge via Apple, og i sverige og dammark for den sak skyld.

Edit: La til et par artikler om emne :)

* http://www.digi.no/php/art.php?id=800228

* http://www.amobil.no/artikler/flom_av_fran...telefoner/44951

Betviler at dette er noen gråimport da, siden de har det på fremsiden av sin hjemmeside ? Du kan se selv på www.mobildeal.no . Frister litt mer med et sånt fastpris abonnement, enn de overprisa Netcom abonnementene....

Lenke til kommentar
* Betviler at dette er noen gråimport da, siden de har det på fremsiden av sin hjemmeside ? Du kan se selv på www.mobildeal.no . Frister litt mer med et sånt fastpris abonnement, enn de overprisa Netcom abonnementene....

Siden det kun er Netcom som selger iphone her i Norge, så er alt annet enn det som selges gjennom Netcom gråimport. Jeg sier ikke at det er galt, eller ulovlig, men dyrt er det. Og har du lyst til og bruke et annet abonnement enn et fra Netcom, så blir det uansett billigere og kjøpe den fra Netcom og så si opp abonnementet, slik at operatørlåsen blir borte, for å så velge seg et annet abonnement, som et slikt fastpris abonnement du tenker på.

Se tråden Newton linker til for å vise ca hvordan prisen blir via Netcom. Da kommer du ned på nesten 4.500, som er lang billigere enn og kjøpe via mobildeal sine sider. :)

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...