laffer Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei Jeg er på utkikk etter en veldig stillegående laptop. Den trenger ikke være så kjapp, spiller helst gamle spill uansett.. og den vil bli brukt mest til surfing, Youtube etc. Det viktigste er at den er veldig stillegående. Bør helst ligge under 10.000 kr.. eller hvis det er en med Bluray spiller kan den selvsagt være litt dyrere. Har veldig lyst på en med det men som sagt - den må være veldig stillegående. Vil helst så og si ikke merke at den er der. Hadde vært veldig bra med litt hjelp, jeg har ingen greie på bærbare maskiner. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ser da ut som at du kan klare dette selv siden du ikke har særlig krav til laptopen unntatt at den skal være stille og at den har blu-ray. Da passer sikkert de fleste laptoper for deg. Sjekk reviews av laptoper på forskjellige internettsider. Jeg har desverre ikke peiling på hvilke laptoper som er stillegående. Sikkert noen her på forumet som har en stillegående de kan anbefale. Lenke til kommentar
laffer Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Takk for svar! Jeg har lest en del anmeldelser og slikt, men ofte glemmer de å nevne støynivået. Det beste hadde vært å høre fra noen som har en PC og har brukt den en stund. Lenke til kommentar
buitre Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Bruker en Macbook Pro( Juni 2007 modell) som er helt stillegående. Har brukt den i snart 1 1/2 år, og de eneste gangene jeg hører noe fra maskinen er når jeg jobber med ekstremt store filer i Photoshop. Ved vanlig bruk( surfing, office, Lightroom, osv...) hører jeg aldri en pip. Den er litt over ditt budsjett, selv om man kan få tak i MBP på finn.no for under 10k kroner. Ulempen for Windows brukere er at man må kjøpe en windows lisens. Man kan også sjekke de nye macbook maskinene. De er også veldig stillegående( OSX har veldig bra viftestyring), og koster rundt ditt budsjett. Er ikke kjent med modeller fra andre produsenter( bruker kun Apple maskiner etter jeg switchet for 3 år siden), så du får sikkert bedre svar fra windows/linux folka her inne. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ble laget en del vifteløse laptoper da Pentium M (ULV) var populært. Samsung Q40, Dell X1, Panasonix W5, de små Vaioene etc. Kjøp en pent brukt slik og hiv inn en SSD og du har en støysvak maskin. Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Ble laget en del vifteløse laptoper da Pentium M (ULV) var populært.Samsung Q40, Dell X1, Panasonix W5, de små Vaioene etc. Kjøp en pent brukt slik og hiv inn en SSD og du har en støysvak maskin. Har en Acer TravelMate C110 (eller noe sånt) med Pentium M ULV. Den er ekstreemt stille. Er ikke helt sikker på hva man bør velge idag, men ikke velg HP Pavilion-serien. De er IKKE stillegående... MacBook er nok stille ja, men den har ikke Blu-Ray. Andre maskiner som er like kraftige (om ikke kraftigere) er både billigere og har Blu-Ray. Hvis det ligger en "databutikk" i nærheten av deg (Datakjeden, etc.) kan du jo ta turen innom der og spør hva de har. Har lagt merke til at nye pcer i Acers Aspire serie har fått blu-ray spiller nå, og de er ikke så dyre heller... MVH pcpcpc EDIT: Mac maskiner er altfor høyt priset i forhold til maskinvare! Endret 26. januar 2009 av pcpcpc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå