Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har Norton internet security 2007. Tidligere i dag fikk jeg opp på skjermen at jeg ble nylige angrepet. Jeg gikk inn på sikkerhetsloggen, og der stod det at Portscan ble blokkert. Senere leste jeg litt om hva portscan var: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...kerhet_ord.html Så jeg lurer på, så lenge portscan ble blokkert, kan det da komme virus senere for det? ( I forbindelse med portscan)

Endret av macgyver1958
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge portskanningen ble blokkert bør du være rimelig trygg, men sjekk gjerne på www.grc.com (Shields Up) om portene dine faktisk er skjult (Stealth) eller bare "Closed".

Selv klarte jeg meg bra (som vanlig ;)):

"Your system has achieved a perfect "TruStealth" rating. Not a single packet — solicited or otherwise — was received from your system as a result of our security probing tests. Your system ignored and refused to reply to repeated Pings (ICMP Echo Requests). From the standpoint of the passing probes of any hacker, this machine does not exist on the Internet. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system wisely remained silent in every way. Very nice."

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Peice of cake og få et slikt resultat.

Bruker Windows sin brannmur og en Linksys GL med DD-WRT Firmware...

[service Ports]

Sier jo ingenting...

Les litt mer på de nevnte sider og inkluder ev. leaktesten der før du snakker om ting du tilsynelatende ikke har peiling på ;)

At du har en router i mellom med brannmur sier ingenting om hvor sikker den aktuelle PC'en er, ei heller om hvor flink du er til å beskytte datamaskinen din da det antageligvis beror bare på flaks ;)

Lenke til kommentar

Nå som vi er inne på det.

jeg tok den testen og fikk passed på alt bortsett fra

"Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests, making it visible on the Internet. Most personal firewalls can be configured to block, drop, and ignore such ping requests in order to better hide systems from hackers. This is highly recommended since "Ping" is among the oldest and most common methods used to locate systems prior to further exploitation."

hva er dette, og hvordan får jeg Passed på den også? :p

Lenke til kommentar
"Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo)

Med sånne tester må man forstå hva dem gjør.

Den scanner rutern din,så da er det det rutern som tilater Ping Reply.

Betyr det det at du skal sette blokk for dette i rutern.

Nei ICMP trafikk har en veldig liten risko.

Du har vel comodo eller online armor,mener jeg og huske.

Da er du trygg og denne testen holder overhode ikke mål for og teste brammurer.

Da må du se på matousec sin side.

Lenke til kommentar
"Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo)

Med sånne tester må man forstå hva dem gjør.

Den scanner rutern din,så da er det det rutern som tilater Ping Reply.

Betyr det det at du skal sette blokk for dette i rutern.

Nei ICMP trafikk har en veldig liten risko.

Du har vel comodo eller online armor,mener jeg og huske.

Da er du trygg og denne testen holder overhode ikke mål for og teste brammurer.

Da må du se på matousec sin side.

Tusen takk for svar.. :)

Ja! jeg bruker online armor på min stasjonære datamaskin, men jeg gjorde denne testen med min bærbare og den har bare windows firewall.

Endret av yngvenot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...