|okk^ay Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Hvordan skal jeg trykke goop mellom ribba og prosessoren?? Jeg har en ThermalRight SLK-900,Artic silver III og en p4.. Skal jeg ta så lite som mulig på, bare sånn at det såvidt dekker prosessoren, eller skal jeg ta alt på?? :-? Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 IKKE BRUK ALT Det er farlig.. Bare få til en åpning på spissen, bruk gjerne Q-Tips for å bre det utover kjernen på cpu. Dekk hele flaten av kjernen i pasta. et tynt lag. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Se litt rundtom her, mener jeg så en guide ang. dette for en tid tilbake. Lenke til kommentar
Beornegard Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Hei. Hvor mye goop man bør bruke avhenger av f.eks. hvor store og hvor ujevne overflatene er. Cpu'er er som oftest svært plane og det samme gjelder for de fleste heatsinker jeg har vært borti, så det skulle holde med en liten dråpe. Goopen skal bare fylle eventuelle ujevnheter på overflatene og lage en tynn film mellom dem slik at varmeoverføringen blir best mulig. En god tommelfingerregel er at en dråpe på størrelse med et knappenålshode er tilstrekkelig. Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Jeg har brukt smergelpapir på ribba.. så da er det nok ikke mange ujevnheter nei. Men skal ribba bare dekke kjernen på prosessoren?? :-? Har ennå ikke fått varene, vet ikke engang hvordan prosessoren ser ut.. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Men skal ribba bare dekke kjernen på prosessoren?? :-? Den dekker nok over hele prosessoren, men det er bare (varmeledende) kontakt mellom kjernen og kjøleren... Har ennå ikke fått varene, vet ikke engang hvordan prosessoren ser ut.. Ikke satt sammen så mange pc'er du, eller...? :-) Men det finnes nok av CPU-bilder på nettet. Lenke til kommentar
capy Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 jeg bruker et kredittkort når jeg skal ta goopen utover. på denne måten får du et gjevnt og fint lag. laget skal ikke være en mm tykt en gang. bare sånn at du ikke kan se coren på cpuen. Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Hvis jeg hadde penslet det utover,da?? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Hvis jeg hadde penslet det utover,da?? Det beste er et barberblad av den gode gamle typen, du skal jo ha det gjevnt ut og det får du ikke til med en pensel eller en q-tips? Men du kan og bruke visakortet ditt. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 det beste er å bruke en plastikkpose. les arctics guide Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 det beste er å bruke en plastikkpose. les arctics guide Plastikkpose er tingen Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_...nstructions.htm Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Er klar over at de bruker plastikkpose? Men det funket bedre med ett barberblad hos meg, fikk en sinnsykt høy temp med å bruke deres metode. Min kommentar til din første svar var bare humoristisk, men la du og merke til at det var ett kvinnfolk som demostrete hvordan du skal gjøre det. De er som regel redde for sine negler Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 De bruker plastpose for å gni litt goop "inn" i kjøleren, men de bruker barberblad for å jevne det utover CPU. (Den goopen de gnir på kjøleren tørker de vekk etterpå med ei fille) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå