pong Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Som emne foreslår så er jeg interessert i å vite hvor mye systemet mitt faktisk suger. Jeg leste nylig en artikkel på anandtech.com. Og der fikk jeg see hvor mye strøm et typisk system faktisk kan finne på a suge, det varierte veldig mye me tanke på hva slags hardware du brukte. Fins det et program eller noe som har evnen til å se strømforbruket på maskinen min i realtime? En ting er å se hvor mye det suger i windows men det er ikke akkurat interessant. Endret 26. januar 2009 av pong Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 hva med å kjøpe en slik? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=60632342 Lenke til kommentar
pong Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Vell, da får jeg info om hvor mye som blir trekt fra det stikket, ikke akkurat interessant. Jeg ser etter hvor mye selve datamaskinen trekker, altså alt PSUen leverer til. Skjermen bryr jeg meg ikke om, samme gjelder modemet og xboxen. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Du får vel et måleapparat som du har rundt strømkabelen,husker ikke helt hva det heter.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det finnes ingenting internt, du må som oftest nøye deg med å måle fra stikket. Ellers finnes det ingen sensorer som kan leses av ved hjelp av software eller noe annet triks. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Kan være jeg er på tulletur nå,men tror det er noe som heter "megger" som måler strøm i kabel ved å måle elektromagnetismen rundt kabelen elns Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) En megger brukes så vidt jeg vet til å måles isolasjonsevne. Den setter en stor spenning mellom kabel og jord for å kontrollere at det ikke finnes noen lekasjer eller potensielle skader. http://en.wikipedia.org/wiki/Megger Endret 26. januar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Vell, da får jeg info om hvor mye som blir trekt fra det stikket, ikke akkurat interessant. Jeg ser etter hvor mye selve datamaskinen trekker, altså alt PSUen leverer til. Skjermen bryr jeg meg ikke om, samme gjelder modemet og xboxen. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke funker. Du trenger jo ikke koble xbox, skjerm og modem i denne, kan vel bare koble PCen i? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 PSU-kalkulatorene er ikke nøyaktige, de gir deg et tall med en del ekstra lagt på. Det han vil ha er en måte å måle eksakt strømforbruk. Men som sagt, det er ikke gjort uten videre, man må ha dedikert hardware til det. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 PowerTOP kan estimere strømforbruk. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hva med å høre fra produsenten hvor effektiv strømforsyninga er, så måle med sånn i stikkontakta og regne ut forbruket? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Effektiviteten kan jo varierer. Men tar man utgangspunkt i f.eks 85%, så får man forsåvidt en grei pekepinn. (Pleier å bruke den metoden selv). Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Vell, da får jeg info om hvor mye som blir trekt fra det stikket, ikke akkurat interessant. Jeg ser etter hvor mye selve datamaskinen trekker, altså alt PSUen leverer til. Skjermen bryr jeg meg ikke om, samme gjelder modemet og xboxen. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke funker. Du trenger jo ikke koble xbox, skjerm og modem i denne, kan vel bare koble PCen i? Slenger meg på her. Man kobler BARE strømkabel fra PSU til denne måleren, så får man vite hvor mye selve pcen trekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå