Gå til innhold

Hvilket mattekurs bør jeg velge?

Najjom

Anbefalte innlegg

Jeg går nå på Vg1, studiespesialisering. Etter videregående har jeg har lyst til å utdanne meg innen programmering, men da kommer spørsmålet, hvilken matte trenger jeg?

I år har jeg teoretisk matte, og neste år står det da mellom S eller R mattekurs. Jeg har ikke veldig lyst til å ta R, da jeg tror det blir for vanskelig. Fikk 4 i T matte til jul.

Jeg har undersøkt litt og funnet ut at for å studere programmering på NITH, trenger man R1, eller S1 og S2. Er det i det hele tatt noen skoler man trenger R2 for å studere programmering? Hvis ikke tar jeg jo S.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går på nith selv nå og tar matte r1 som forkurs med privatisteksamen gjennom skolen... og det jeg har funnet ut til nå er at det er best å ta r1, samtidig er det også det mest anbefalte...

skal du studere programmering foreslår jeg at du prøver å programmere allerede nå... begynne i det så og se om du liker det

selv om det høres veldig gøy ut er det ikke alltid til det er det...

Lenke til kommentar

De aller fleste programmeringslinjer krever minimum R1(2mx) så du er nok nødt å ta det :) Lurer dog på om det finnes en kombinasjon med S1 + S2 som blir det samme? men det vil jo bare være å spre det over to år. Merk at enkelte programmeringsslinjer også krever 2fy.

NITHs programmeringslinjer krever kun R1. Forhåpentligvis kommer jeg meg igjennom R1 kurset og eksamen så blir det programmering på meg til høsten.

@ vesleengen pft... java er gøy bestandig!

Lenke til kommentar

Jeg hadde tatt R1 uansett hvis jeg var deg. Da har du valget mellom å ta R2 i Vg3, ellers så kan du drite i det og likevel ha matte tilsvarende S1 + S2. Hvis du driter i R2 i Vg3, kommer du jo også til å få deg skikkelig digg i forhold til de andre. Den største forskjellen mellom T og R1, er at R1 krever at du jobber litt med faget mht. å gjøre lekser og oppgaver osv. Særlig før prøver naturligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...