kernelb Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Har en NEC 1300A som kan lese orginale DVD-video dvd'er men ikke orginale Software/data DVD'er. Den klarer heller ikke å lese musikk CD'er eller data CD-R som andre maskiner har brent, man klarer å lese data DVD+R som er brent på denne maskinen. Jeg kan brenne DVD+R er på den. DVD-drevet har fungert fint tidligere. Jeg har reinstallert driverene uten hell. Noen som kan hjelpe meg å finne ut hva som er feil og hvordan jeg kan rette opp problemet? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 kan det være at du har instalert et spill med securom? spill med securom hvordan fjærne dritten Lenke til kommentar
kernelb Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Takk for godt tips, Sjekket regestry og fant (desverre?) ikke noen securom instanser, så da er det nok ikke det. Noen andre tips? evt tips til videre feilsøking? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hvis du har mulighet til det kan det være vært å prøve drevet i en annen datamaskin. Det kan også da hende at den rett og slett er slitt. Prøv å bruke det lille hullet under skoffen til å løse ut drevet, neon ganger fungerer det som en resetknapp for firmwaren. Du kan også se om du får oppdatert firmwaren på drevet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå