PhiWo Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Gamle problemet: Er snakk om en Nokia N82. Mens jeg spilte på mobilen, ble skjermen plutselig gråere og ingen knapper fungerte. Prøvde å slå av mobilen, men får den ikke på igjen! Prøvd å ta ut både batteri og simkort flere ganger, ingenting fungerer. Når jeg slår den på står det bare NOKIA på skjermen. Hva i all verden skjedde med mobilen? EDIT: Fant problemet, minnekortet er visst ødelagt eller noe. Hvordan får jeg formatert det? Og skulle gjerne hatt en del av bildene osv først! Hjelp? Endret 26. januar 2009 av PhiWo Lenke til kommentar
mobilglad Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er kortet fysisk ødelagt`? Lenke til kommentar
Emelina Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Har du adapter til SD? (Fra micro til standard) Dersom du har det, kan du sette kortet i en kortleser og bruke et recoveryprogram for å få hentet ut bildene dine. Dette funker stortsett smertefritt. Deretter kan du formatere det via pc. Det finnes flere gode recoveryprogrammer, her er det bare å google. Dersom du ikke har adapter eller finner noe program, vil jeg anbefale deg å dra innom en fotobutikk, eventuelt en butikk som driver med digital fremkalling. De vil ofte kunne gjøre dette for deg, men husk å sjekk pris først. Jeg har sett butikker som har tatt alt fra 250,- til 899,- for dette. Lykke til! -Lisa Lenke til kommentar
PhiWo Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Nei det er ikke fysisk ødelagt. Mobilen bare får blackout når jeg setter i minnekortet. Tror jeg skal ha det ja. Men hvordan formaterer jeg kortet så det er helt helt tomt? Få sletta installerte spill osv? Har aldri funnet det på minnekortet via pc-en før, nemlig. Tror forresten bare jeg har en overgang fra Micro-som-passer-i-Sony-Ericsson. Funker det med Micro-til-Nokia også? Dem er nemlig litt forskjellig.. (Hvertfall den jeg har) (Grunn til at jeg spør er at jeg ikke gidder å gjennomsøke hele huset mitt, hvis det er sikkert at det ikke funker..) Takk for svar Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Nei, Sony bruker M2 (memory-stick Micro elns.). Mens Nokia bruker Micro SD(HC), dette er to helt foskjellige standarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå