Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jantesyting vol 1.

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Jantesyting vol 1.

har noen problemstillinger jeg har sliti med i mange måneder nå, de er ikke akuratt lifstruende, men jeg begynner å bli så irritert av de at jeg vurderer å ta en prat med fastlegen og be om grundig sjekk ved sykehus:

- Hyppig vannlating i jobb perioden, fra kl 0900 til 17:00, drikker ikke mer en 1,3l vann ... sluttet med kaffe da jeg trodde det utgjorde dette.

- "Revelusjon" i magen 30min etter lunch, spiser salat. Mye gass og maverummling.. diare.. (spiser jalapenjo her også, men kun to tre skiver....)

- Om morgenen under tannpuss er det vanlig å brekke seg, harker opp snørr som virker som det ligger oppe i bakre gane. grønnt snørr som er veldig seigt.

Annet:

Ikke vært så syk at jeg må ha hatt sykemelding på 2 år nå.. men føler at jeg venter på å bli skikkelig syk så jeg endelig får litt tid å slappe av..

Trener.

Spiser gjerne sterk mat, så det kan kanskje forklare litt på maven..

Trøtt å sliten, men sover heller ikke så mange timer (6t). Etter trening har jeg veldig med energi ut dagen ...

Tanker:

Jeg er helgerøyker, man-tor snuser jeg bare. Kan det være at det grønne snørret stammer fra lungene mine etter helgerøykinga??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Jante_*

Tusen takk Vaio!

Svar:

Har du gått opp i vekt?

Jeg er ca 1,83 og er overvektig med mine 102kg. Men, jeg tok mye kreatin før og tror mye av vannet er bundet ennå, har nå sluttet helt med kratin tilskudd. Videre, man kan si jeg har en ølmage, men jeg tror veldig mye av vekten ligger i muskler. Jeg føler meg ikke overvektig for å si det sånn. Med dietten ser jeg at jeg går ned til 90kg minimum.

Føler du trang for mat/økt appetitt idet siste?

Jeg har startet en diett nå, men da disse problemene har vedvart i mange måneder, kan jeg ikke si at det er dietten som har startet irritasjonene.

Føler du deg "mer" trøtt i det siste?

Disse problemene jeg beskriver har gjerne vært hver dag i mange måneder nå. Jeg kan sove 8t+, og fortsatt oppleve dette hver dag.

Drikker du mye melk/melkeprodukter?

Nei, nesten ikke noe melk. Kun i matlaging kanskje 1-2 ganger i uken.

Stikker du tannkosten helt bak i munnen?

Nei fortenner og som vanlig tannpuss. Man kan si det slik at brekkningen kommer når jeg merker slim/snørr dette neddover når jeg bøyer meg ned for å spytte / skylle.

Lenke til kommentar

Hei.

Utfra det du skriver, virker som du har et "endokrinologisk" problem.

Mye av symptomene er i samsvar med "diabetes" eller stoffskifte problem.

Derfor, anbefaler jeg deg, å oppsøke fastlegen din.

Ber om en blodtest/stoffskifte test og Serum kolesterol.

Vaio :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

vel, jeg sliter selv med de problemene der, noen dager må jeg pisse mye, andre dager lite når jeg er på skolen, drikker omtrent like mye hver dag.

Sliter med løs mage og luft, men har begynt å drikke biola så det hjelper godt på men har litt dårlig mage enda.

Og det med tannpuss om morningen har jeg selv, mye snørr og brekker meg litt når jeg pusser tenna å tunga.

Så du er ikke den eneste iallefall :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...