Slythas Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei, skal skaffe meg ny kjøling til CPU-en min (Q9550) og tenkte da på og kjøpe en TRUE Copper kjøling. Har noen spørsmål om dette: 1: PCen ser slik og slik ut, og er stående vertikalt. har hørt rykter om at TRUE-kjølinga kan skade hovedkortet pga. vekten sin, vet ikke om det er fakta da.. 2: Må man kjøpe vifte til TRUE kjølinga/ribba/hva-enn-det-heter? Takker for konstruktive svar Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Har en slik kjøler selv, første problem er plassen over cpu til kabinettdøra. Kjøleren er gigantisk og høy. Ja det er en mulighet for at du ødelegger hovedkortet, iallefall om du finner på å løfte/frakte pcen. Selv ville jeg ha festet/avlastet kjøleren med en "dings" som passet i ditt kabinett. For eks en ståltråd osv. Lenke til kommentar
Slythas Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Har du noen tips til hva en bra kjøleløsning kan være for mitt system da? Ønsker og overklokke CPU til i alle fall 3,4- 3,5Ghz uten problem, maks 4ghz (det som ønskes mest såklart) PS: Kabinettet er et "Antec Twelve Hundred". Endret 26. januar 2009 av Slythas Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Disse kommer best ut i tester, men er like tunge ser det ut som. Skal ikke være noe problem om hovedkortet er av år 2000+ og ikke de gamle tynne vi brukte før. Monter og ikke rør pcen så går det bra. Ved transport, ha pcen liggende. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Støtter anbefalingen til War, Noctua kjøleren er så godt som like bra som TRUE og du slipper å kjøpe vifte. Lenke til kommentar
Slythas Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Systemet mitt: HK: Asus P5Q Deluxe RAM: Corsair Dominator 4gb 1066Mhz GPU: HD4870x2 CPU: Q9550 2.83Ghz @ 3.0Ghz PSU: Corsair Powersupply 750W Lenke til kommentar
Slythas Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Har nå bestilt en "Noctua" kjøler, venter den i posten imorgen. Gleder meg til å sjekke temperaturer etter at denne er montert Noen som har erfaringer med denne type cpu-kjøler forresten? Del med oss! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå