kamikaze666 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hei. Jeg kjøpte meg en AMD 9600 Black Edition brukt her om dagen og 2x1gb Kingston PC8500 minnebrikker, samt et powercolor 4850 Skjermkort og et nytt ASUS M3A78 Hovedkort. Mitt gamle oppsett: AMD 4600+ x2 Socket 939 ASUS Hovedkort Saphire 1900XTX Skjermkort 2x1gb corsair DDR Minne. Jeg formaterte og installerte Windows på nytt i går og satte i gang med noe små testing. Kjørte super pi mod1.4 på en kjerne bare for gøy og for å sammenligne resultatet med mitt gamle oppsett. Resultatet ble 2sek lengre tid på å beregne 1m i super pi. Så tenkte jeg å prøve meg på 3D mark, men det gikk ikke å starte 03 versjonen en gang. Fikk bare "not responding". Prøvde så å spille av litt HD materiale i VLC Player. Det gikk fint med 720p, men når jeg prøvde meg på 1080p så hakka bilde og lyden så lenge cool & quiet stod på. Dette gikk smertefritt på mitt gamle oppsett. Så jeg lurer på om det er Prosessoren som er problemet. Kan det være TLB buggen som påvirker? TLB Fixen står på Auto i bios. (prosessoren er en B2 utgave) Endret 26. januar 2009 av kamikaze666 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Prøv å skru av TLB-fix. Lenke til kommentar
kamikaze666 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Prøv å skru av TLB-fix. Det hjalp. Men har fremdeles problemer med 1080p materiale med Cool & quiet aktivert. Funker fint hvis jeg skrur den av. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 vil tippe du har de nyeste skjermkort driverne?? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Sjekk ut om det er kommet ny BIOS til hovedkortet ditt. C'n'Q funksjonen har vært vanskelig for mange hovedkortprodusenter å få til å virke skikkelig. Dette er nok synderen din. Antakligvis har de korrigert dette i nyere BIOSer, men i og med at det er ASUS det er snakk om er det neimen ikke sikkert . Altarnativt må du slå av C'n'Q. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå