Gå til innhold

Kontroll på bussen - Mine rettigheter

Vidar Busk

Anbefalte innlegg

Hei

Ble nettopp stoppa i kontroll på bussen. Kom 3 arogante [banneord] pradenes inn på bussen og begynte å gjøre jobben sin.

Kommer til meg, jeg viser fram mitt flexus som verken er ugyldig eller brukt utenfor kommunen. Jeg tror jo da alt er greit. Så tar de alle 3 å samler seg rundt meg å begynner å med sitt.

Så kommer han ene å sier at det er inndratt, dette synes jo jeg er merkelig siden det faktisk fortsatt fungerer og jeg har det på meg.

Neida, de dro meg ut av bussen på neste stopp og skulle ha legimitasjon. Jeg sier at jeg ikke har legg på meg som stemmer. Og da kommer det en bil med 2 personer til.

Spør om navn og alt mulig, jeg gir dem alle detaljer rett ut. Huset mitt er 3 meter unna stoppe plassen.

De får meg til å skrive under papirer og alt mulig, deretter dobbeltsjekker de informasjonen som faktisk stemmer.

Deretter sier de at de drar inn kortet og alt siden jeg ikke kunne vise student bevis eller legg. Jeg peker akkurat hvor jeg bor og sier jeg kan hente bank kortet mitt.

Nei det hadde de ikke tid til, de har ikke lov til å kjøre bort eller noen ting.

De dro inn kortet mitt og sa jeg kunne klage innen 3 dager. Hvor jeg skulle klage skulle jeg finne ut selv.

Forbanna tullkuker, de dobbelt sjekka alt! Moren min sitt navn og alt. Og alt stemte med det jeg sa!

Har de virkelig rett til å være så forbanna teit i huet?

Ga meg bot på 1500kr selv om jeg kunne indentifisere meg.

Egentlig bare et sinneutbrudd denne tråden.. Men noen som veit hva jeg skal gjøre nå?

Er ikke akkurat sånn at jeg får reist til skolen å klagd.

Hater folk som tar den lille autoriteten de har litt for seriøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei nå sitter jeg å ler godt egentlig.

Fikk nettopp telefon fra "Rutekontroll" hvor de hadde gjort en feil. De beklaget så mye osv.

Fikk nettopp kortet mitt tilbake. Fikk jeg ordentlig god følelse i kroppen.. Gnei det godt opp i trynet på dem også

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg hadde blitt selvmords bomber i det øyeblikket og bombet hele sulamiten.

Hvis de dobbelt sjekket det, og det var en feil? Herregud for en gjeng elendig bedrift? Hvilket buss selskap er det?

Var noe "Rute kontroll" et eller annet. En gjeng med artigkarer ihvertfall

Lenke til kommentar
Er man påbudt å ha med legitimasjon?

Det står vel til og med PÅ flexuskortet

Vel, man er påbudt å kunne indentifisere seg selv og der gjør Student bevis/ legg jobben på 10 sekunder. Men så lenge man kan 100% indentifisere seg selv burde det ikke være et problem..

Kan hende jeg har rett i og med jeg faktisk fikk kortet mitt tilbake og de la seg flat over telefonen

Lenke til kommentar

Det er lite lurt å skrive under på noe og de har ingen grunn eller mulighet til å gi deg en bot. Og om du nå får en bot så kan du enkelt og greit kaste den i søpla. Sånn til framtidige situasjoner også. bra at denne løste seg raskt.

Endret av Pivotal
Lenke til kommentar
Det er lite lurt å skrive under på noe og de har ingen grunn eller mulighet til å gi deg en bot. Og om du nå får en bot så kan du enkelt og greit kaste den i søpla. Sånn til framtidige situasjoner også. bra at denne løste seg raskt.

Jeg hadde bare nekta og gi ut personalia og da heller latt politi komme til stedet for å oppklare situasjonen.. du er ikke forpliktet til å gi navn e.l til noen som ikke er offentlige tjenestemenn.. også viktig og notere navn og tjenestenummer på kontrollørene så man får tatt tak i de som ikke bør jobbe der..

Lenke til kommentar
Er man påbudt å ha med legitimasjon?

Det står vel til og med PÅ flexuskortet

Vel, man er påbudt å kunne indentifisere seg selv og der gjør Student bevis/ legg jobben på 10 sekunder. Men så lenge man kan 100% indentifisere seg selv burde det ikke være et problem..

Kan hende jeg har rett i og med jeg faktisk fikk kortet mitt tilbake og de la seg flat over telefonen

Godt jeg ikke har Flexuskort (rogaland har kolumbus, andre kort :p), og på mitt står det ingenting heldigvis. Det er for dumt at man eg ansvarlig for å ha meg seg legitimasjon til enhver til, de kunne heller spandert på seg et bilde på busskortet.

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Huff, jeg føler med dere som må slite med sånne cowboyer på bussene. Glad jeg kjører bil. Har opplevd kontroll en gang, da var jeg i siviltjeneste, og kontrolløren mente jeg ikke hadde rett på rabatt på bussen(kystbussen, bergen stavanger) fordi jeg ikke hadde på meg uniform. Way to go..

Lenke til kommentar

Han ene kjørte sånn tough guy opplegg når de kom med kortet. Han sto å rev opp bit etter bit av "Regningen" som jeg skrev under på. (hadde tenkt å spørre etter den)

Så sier han at jeg kan bare kaste den om jeg ville. Bare tok imot den og slapp det på bakken.

Haha Cowboyer på bussen.. Skal huske den xD

Lenke til kommentar
Huff, jeg føler med dere som må slite med sånne cowboyer på bussene. Glad jeg kjører bil. Har opplevd kontroll en gang, da var jeg i siviltjeneste, og kontrolløren mente jeg ikke hadde rett på rabatt på bussen(kystbussen, bergen stavanger) fordi jeg ikke hadde på meg uniform. Way to go..

Så det er difor så mange tar buss iført uniform? Hadde det ikkje vore greiare med eit bevis?

Lenke til kommentar
Han ene kjørte sånn tough guy opplegg når de kom med kortet. Han sto å rev opp bit etter bit av "Regningen" som jeg skrev under på. (hadde tenkt å spørre etter den)

Så sier han at jeg kan bare kaste den om jeg ville. Bare tok imot den og slapp det på bakken.

Haha Cowboyer på bussen.. Skal huske den xD

Er ikke så vanskelig å få dem til å se rødt faktisk, faktisk tar det ikke mer enn ca 2 minutter å få 2 cowboyer til å banne høyt og true de rundt som fniser med utkastelse fra tog. De ble så truende at ombordansvarlig måtte be dem om å gå av... Jeg hadde ikke gjort noenting, bare nekta å flytte meg når de sa at jeg ikke hadde noe å gjøre på den plassen...

Har sett samme vektere på samme strekningen fått tilsnakk av ombordansvarlig ved flere tilfeller faktisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...