Gå til innhold

[Løst]Bærbar PC hva skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :)

Endelig skal jeg kjøpe meg en bærbar pc. Personlig synes jeg de fleste HP er kjempe fine,men det er mange som ikke anbefaller de,vet ikke helt hvorfor. Derfor ville gjerne gå for ASUS eller Acer. Er ikke helt oppdatert med bærabar pcene. Skal trolig kjøpes i elkjøp,siden for litt rabatter der. Ellers den skal brukes til å se filmer,musikk,surfing på nettet,kanskje photoshop,Skal også brukes til spill men ikke mye, har en stasjonær hjemme så...prisen rundt 9000,ikke inkludert rabatt som kan være ca 40%

 

Kan dere anbefalle meg noe?Hadde vært kjempe hjelpsomt.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
acer 5930g

 

godt batteri på nesten 4 timer

god grafikk

ny teknologi

godt med HDD plass

 

pris 7500kr

Tusen takk for svaret Vesleengen, det var jo god pris,men ville gjerne hatt en som er med litt sånn blank panel som for eks. HP'en som AyeGee har lagt linken til. Synes de er litt fancy hehe...

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar
Vet at HP HDX-16 1000 er en svært populær 16". Koster kanskje litt over budsjettet ditt riktignok.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=101230

Takk for svaret AyeGee! Jeg likte den kjempe godt,overasker grafikk kortet og rammen.Og stor hardisk. Men for ett år siden da jeg spurte her om hp laptoppen var det mange som bare "bua" hva er det som er galt med de? Men nærmere til saken,synes den var lekker håper de har den på elkjøp i Oslo. Om den koster 12000 ikke så farlig,siden jeg regner med at jeg for ca 35-40 %avslag hos de.

Lenke til kommentar
Takk for svaret AyeGee! Jeg likte den kjempe godt,overasker grafikk kortet og rammen.Og stor hardisk. Men for ett år siden da jeg spurte her om hp laptoppen var det mange som bare "bua" hva er det som er galt med de? Men nærmere til saken,synes den var lekker håper de har den på elkjøp i Oslo. Om den koster 12000 ikke så farlig,siden jeg regner med at jeg for ca 35-40 %avslag hos de.

Hvordan klarer du å få 35-40 % avslag på noe som de har en bruttofortjeneste på kanskje 10 % på?

Lenke til kommentar
Er det for lite med 256 mb for grafikkort? skal jo spille litt på han...vet ikke helt hva jeg skal velge

Det primære er ikke om det er 256 eller 512 MB med minne, men hva slags grafikkløsning de har valgt. Er det nVidia 8400, 8600 eller 9600? ATI 3450 eller 3650? Finnes selvfølgelig flere typer grafikkprosessorer enn dette, men det er bare for å illustrere eksemplet. Om det så sekundært er mye minne, så er det jo å foretrekke.

Lenke til kommentar
HP Pavilion dv5-1196 Intel C2D P8400

 

Er kjempe fornøyd

 

 

 

Den pcen er den jeg ihvertfall skulle hatt om jeg skulle ha ny pc!

 

Den har drit kult design, gode taster og funksjoner.

 

Kanskje ikke så bra når det gjelder prosessor og spill ogsånt, men ganske bra til film.

den er fin...men var kanskje litt for dyrt.

uff dette her var vanskelig...

Lenke til kommentar
Var på expert og så på ASUS det eneste jeg var ikke fornøy det var grafikkortet,at den er bare med 256 mb. Vil han kjøre slike spill som f.eks GTA SA?

Acer https://prisguiden.no/product.php?productId=101857

Asus https://prisguiden.no/product.php?productId=95670

Da vil jeg heller anbefale deg Asus X56VR-AP106C . Denne er både billigere og bedre enn de to du har listet opp her. Det eneste den mangler er Blu-ray avspiller.

Lenke til kommentar

Skal du ha deg laptop, så ikke dra på elkjøp, expert, lefdal og prix (ja, folk kjøper faktisk både laptopper og pcer på prix). De har for mye drit, og de som jobber der har for lite peil. Sier ikke at de ikke er flinke, men de har alt for mange ting i butikken til å være veldig flinke på data.

 

Dra heller på en ren databutikk. De butikkene tar inn laptopper med mye høyere kvalitet. Bor du i Oslo, så er det Datakjeden og Digital Impuls som er de 2 store kjente.

 

Bor du i Ytre-Finnmark, så er det mulig du ikke har noe valg ;P

Lenke til kommentar

Har bare godt å si om dell i alle fall. Kjøpte en XPS m1710 for noen år tilbake, og har vært veldig fornøyd. Service har også vært upåklagelig (tekniker på stedet dagen etter jeg meldte feil ved garantirep).

 

Har nå valgt å kjøpe en HP HDX18, men bærer litt skepsis til HP consumer etter mye dårlig erfaring med Pavilion modellene (kvalitet og holdbarhetsmessig). Men da den var det beste alternativet i årets hjemmepc-case falt valget allikevel på den. Håper bare at service overgår forventningene om behovet skulle melde seg...

 

Men jeg er i alle fall bevisst på én ting, og anbefaler deg også å tenke over det: Når du bruker så mye penger på en PC er det absolutt verdt å enten sette av litt av budsjettet, eller øke budsjettet for å få inn utvidet serviceavtale. Hos HP heter det Carepack. 3 års på stedet service er nemlig ikke standard (tror det er ett år som standard).

 

:)

Lenke til kommentar
http://www.kelkoo.no/sbs/113501/19562089.h...e&view=List

Stor PC rimelig pris, ok grafikk. Oppløsning og spesifikasjoner varierer.

 

http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?so...p;fromform=true

 

Passe stor PC, ok pric, god grafikk. God oppløsning og specs. Den er billigere på www.elkjop.no

Takk for linkene Cleaf,jeg var på elkjøp og så på den første du har gitt linken til Acer Aspire 8930G, jeg likte den best faktisk,men synes den var stor...skal jo ha han på skolen også,hehe bare ikke medelever ler av meg med den "stasjonære pc'en" )) hehe men den er utrolig fin og er veldig fornøyd med resten,bare størrelse hehe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...