Gå til innhold

Resident Evil 5 Demoen er Ute


Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg håper splitscreen-systemet blir forbedret til spillet kommer ut. Slikt det er nå bruker det ikke hele skjermen og viser heller to små bokser. Jeg skjønner ikke hva som forhindrer dem å lage en vanlig vertikal split-screen.

 

Vertikal, var det strek nedover (loddrett) eller vannrett? Det er greit å ha det nedover på flatskjerm tv'er da :p hah.

Lenke til kommentar
Jeg håper splitscreen-systemet blir forbedret til spillet kommer ut. Slikt det er nå bruker det ikke hele skjermen og viser heller to små bokser. Jeg skjønner ikke hva som forhindrer dem å lage en vanlig vertikal split-screen.

 

Vertikal, var det strek nedover (loddrett) eller vannrett? Det er greit å ha det nedover på flatskjerm tv'er da :p hah.

 

En boks opp i venstre hjørnet, og en boks nede i høyre hjørnet.

Har aldri sett verre løsning på en coop skjerm, og prøvde på en 100hz 32" CRT tv, og da kunne vi ikke engang se siktene fordi alt ble for smått.

Håper virkelig de fikser skikkelig splitscreen, eller så er coop i dette spillet mer irriterende enn morsomt!

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Hva faen? Vet ikke helt hvordan de tenker hvis de tror at det er en smart løsning. Er jo ubehagelig sånn. Og man burde få bytte om vannrett og loddrett i options!

 

Virker som de tar for gitt alle sitter på tver større enn 50" i hvertfall.

Selv på min 42" tv ser det lite og uoversiktilig ut slik det er nå, men forhåpentligvis får de endel pes for dette nå og endrer det til fullversionen. *håpe*

Lenke til kommentar

Har prøvd demoen (gjør det enda ^^) Og kan si at jeg ikke er SÅ fornøyd. Jeg er blodfan av RE serien men.

 

- Styringa var litt teitere enn RE4 sin

- blodet ser ut som Freia jordbærgele

- litt treigt i forhold til reaksjon av spilleren (og styringa går sakte, kan vel fikses i options?)

- Noe av animasjonene fra RE4

- Ikke mer jeg kommer på nå :)

- bare 2 lydfiler som spiller annehver gang du går i siktemodus (eaih, ah, eaih, ah,)

 

Men flott spill overall :D

 

Er det bare meg som får lægg iblant? (PS3)

Endret av Prometherion
Lenke til kommentar
- Styringa var litt teitere enn RE4 sin

 

Spill med kontrollvalgene som gjør det nøyaktig likt Resident Evil 4 sitt.

 

Og jeg antar at grunnen til at det er så dårlig splitscreen er fordi spillet har ganske avansert grafikk, så det klarer ikke rendre to steder samtidig, med mindre oppløsninga er satt ned. Kan hende jeg tar totalt feil.

Lenke til kommentar
- Styringa var litt teitere enn RE4 sin

 

Spill med kontrollvalgene som gjør det nøyaktig likt Resident Evil 4 sitt.

 

Og jeg antar at grunnen til at det er så dårlig splitscreen er fordi spillet har ganske avansert grafikk, så det klarer ikke rendre to steder samtidig, med mindre oppløsninga er satt ned. Kan hende jeg tar totalt feil.

 

Det tror jeg òg. Det kjører kun (maks) på 720p. Skulle gjerne sett 1080p i singleplayer dog.

 

 

Man venner seg nok til styringa osv. MEn jeg syns det ble litt vanskelig av en eller annen grunn i forhold til RE4. motionblur var det òg. Men det er minuset. Er jævlig masse positivt, jeg skal definitivt kjøpe dette spillet.

Lenke til kommentar
Jeg håper splitscreen-systemet blir forbedret til spillet kommer ut. Slikt det er nå bruker det ikke hele skjermen og viser heller to små bokser. Jeg skjønner ikke hva som forhindrer dem å lage en vanlig vertikal split-screen.

 

Vertikal, var det strek nedover (loddrett) eller vannrett? Det er greit å ha det nedover på flatskjerm tv'er da :p hah.

Vertikal er loddrett. Jeg synes Gears of War 1 & 2 med sin horisontal split-screen er veldig ubehagelig. Men vertikal/lodrett som i R6 Vegas funker utmerket. Vi er godt i 2009 nå så jeg mener at dette burde være valgfritt i alle spill som tilbyr co-op.

 

Hva faen? Vet ikke helt hvordan de tenker hvis de tror at det er en smart løsning. Er jo ubehagelig sånn. Og man burde få bytte om vannrett og loddrett i options!

 

Virker som de tar for gitt alle sitter på tver større enn 50" i hvertfall.

Selv på min 42" tv ser det lite og uoversiktilig ut slik det er nå, men forhåpentligvis får de endel pes for dette nå og endrer det til fullversionen. *håpe*

Jeg har en 63" men det er fortsatt ubehagelig med 2 små bokser og masse svart rundt. Det er uansett en dårlig løsning...

Lenke til kommentar
er det noen sperre nå på demoen? bare for gold feks?

 

Det vanlige fra MS er jo å gi gold eksklusivitet i en uke, for så å slippe den til sølvmedlemmer, ikke sikker i dette tilfellet, men regner med at den kun er for gold.

 

Akkurat det er en god grunn til at jeg ikke har skrudd på 360'n på 6 måneder nå....

 

Nice troll

 

Nei det er fakta.

 

Nå som den har kommet til PS3 så har jeg fått testet den. Fremdeles klunky kontroll, som alle RE.

Ble ikke så jævla scared, og virket litt lett.

 

venter til det dropper i pris med å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Det er også ganske så dårlig av folk som ikke har spilt serien før, å nå hoppe inn i den å regne med at det skal være akuratt som alle andre spill, spesielt skytespill. Bli "skuffet", og whine over hvor dårlig de syns det var, fordi det er forskjellig fra hva de er vant med.

 

RE serien, ja det er faktisk fire spill før dette. Har alltid vært en survival horror serie, hvor det fokuserers på puzzles, gåter, og rett å slett å overleve. Våpnene man har, blir veldig sjeldent brukt, iallefall i de tidligere spillene. Selvom RE5 viser tendenser til å være litt mere skyte orientert, mest sansynelig for å trekke flere folk.

 

For fans av tidligere spill i serien vil det minne -veldig- mye om RE4 på mange måter, og for folk som er nye til serien og RE konseptet, vil de først og fremst forstå ytterst lite av historien, og ikke minst den veldig japanske survival horror stilen. Igjen, det er faktisk ikke et "skytespill". :roll:

Jeg er enig i mye du skriver. Altså Resident Evil er ingen FEAR... Du er ikke en halvgud som skal håndtere massevis av soldater på egen hånd. Serien hører til survival horror-sjangeren startet i sin tid av franske Alone in the Dark i 1992 og er som du sier basert på å komme seg videre gjennom kamp, flykt og gåter. Ingen skytespill, med andre ord.

 

Men det er da mange flere enn 5 spill i serien:

Resident Evil 0

Resident Evil 1

Resident Evil 2

Resident Evil 3: Nemesis

Resident Evil: Code Veronica

Resident Evil 4

Resident Evil 5

 

pluss alle i Outbreak- og Survivor-seriene, pluss alle portable-spillene og Umbrella Chronicles. Altså totalt næmere 20 spill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...