x3m_pl4yer Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Yooo - Sitter å vipper mellom to oppsett her: Pc1 og Pc2 Skal ha datamaskinen på "24/7", så setter veldig stor fokus på at den er stillegående, da jeg har senga rett ved. Ellers blir den brukt for gaming. Hvor stor forskjell vil jeg merke ytelse messig mellom disse pcene? Begge stillegående? Noen andre innspill? x3m_pl4yer Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 PC-1 er både mer stilegående og gir bedre ytelse. Har du råd, er dette et klart valg. Eneste til Antec Performance One P182 vil Antec NeoPower 650W eller Antec TruePower Quattro 850W/1000W være et bedre valg til dette kabinettet. Nå kjenenr jeg lite til Tt, er ingen tvil om at de fleste produktene deres er av kvalitet. Dog er jeg en smule i tvil om hvor stillegånede Blue ORB II kjøleren er. Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Hvilken CPU-vifte ville du valgt istedenfor da? Hørt og lest mye om Corsair HX 620W, og den har blitt skrytt opp i skyene hver gang. Noen grunn for at jeg IKKE skal velge den og heller en av de andre du har annbefalt? Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Enig med han over at PC-1 er noe du burde velge ja. Men anbefaler at siden du vil ha en stillegående maskin så kan du kjøpe denne CPU kjøleren: https://prisguiden.no/product.php?productId=76529. Er meget god, og vist du har planer om å overklokke senere kan du bare sette vifter på kjøleren. Denne er en av de beste kjølerene og den er helt stille. Jeg liker da Corsair strømforsyninger da:p Har en 750W selv, men den 620W strømforsyningen i oppsettet ditt skal vere veldig god! Synest du burde beholde den i oppsettet. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Agree Hanzi, thermalright ultra extreme er et mye bedre valg enn blue orb. Også ville jeg beholdt HX620W, knall strømforsyning. Har selv en HX520W og den leverer nok power samtidig som den er stille. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Nå må det merkes at jeg ikke sier Corsair er et dårlig valg. Antec Performance One kabinettene synes ikke jeg er, eller de er ikke laget for strømforsyninger med 120+mm vifter i bunn. Når jeg ser om en ekstra gang, ser det muligens ut til at Antec TruePower Quattro også vil bli et litt for tight fit. Dette grunnet lengden på disse strømforsyningene. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er jo ikke verre enn å snu PSU opp ned. Har selv P182 og Corsair og det funker perfekt. Eneste er at 8pin er aaakurat lang nok, men det går. Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Passer skruene når du snur PSU'en oppned?=o Jeg har P182 med corsair 750W. Dette går helt fint synest da jeg. Er ett lite mellomrom slik at luftgjennomstrømmen ikke blir så dårlig. Ligger jo også en vifte rett forann strømforsyningen. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Tror det, men er ikke helt sikker. Jeg har nemlig ikke giddet å feste med de skruene, har bare festet den med det "buret" Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Tror det, men er ikke helt sikker. Jeg har nemlig ikke giddet å feste med de skruene, har bare festet den med det "buret" Ahh ja kanskje lurere å snu den:) Må bli litt varmt under der;) Får se på det når jeg kommer hjem. Og jeg er veldig fornøyd med P182. Enkelt å holde det ryddigt, serlig vist du bruker brønnen helt nede for å holde harddisker, så ta vekk den i midten. Ta alle kabler bak hovudkortet! Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Litt usikker på den thermalright ULTRA120 Extreme kjøleren, står at den er veldig stor og tung, folk nevner at det faktisk har bøyd hovedkortet i noen tilfeller. Endret 26. januar 2009 av x3m_pl4yer Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Sålenge du legger kabinettet ned hver gang du flytter på pc'en så går det greit. Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Var litt skeptisk på dette jeg og når den vart kjøpt. Har ikke hatt noen problem da. Det er ganske god festing til kjøleren så jeg føler vertfall det skal en del til før det skal gå an å bøye hovudkortet. Bare du passer på å legge maskinen ned når du flytter på den som 2mmy91 sa. Sikkert der mange gjør feil. Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Skjønner Noen andre CPU kjøler som kan anbefales da? Litt skeptisk som du skjønner, hehe. Noctua NH-U12P? Men da blir det ihvertfall PC-1 og gleder meg allerede Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Forstår forstår:) Du kan ta en titt her: http://www.hardware.no/artikler/aatte_pros...kjolere/34980/9. http://icrontic.com/articles/true120_black/4 her er en litt større test. ( Var faktisk Thermalright TRUE Black jeg hadde:p, men er nesten like.) Men Noctua har og veldig gode kjølere. Er ikke mye som skiller dem. Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Da blir det Noctua tenker jeg, tror nok jeg blir fornøyd med det Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Bumper denne tråden, og landa på dette oppsettet til slutt. Noen siste meninger før jeg trykker på KJØP knappen :-)? Vært plaget med viftestøy før, ingen grunn for at jeg blir det med denne pcen vel? This Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Bumper denne tråden, og landa på dette oppsettet til slutt. Noen siste meninger før jeg trykker på KJØP knappen :-)? Vært plaget med viftestøy før, ingen grunn for at jeg blir det med denne pcen vel? This Kommer ann på hvor kresen du er. HD 4870 er ikke akkurat stille, men bråker heller ikke så veldig mye . Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=419785 - Tenkte å velge dette da jeg har hørt det er en del roligere og samt yter bedre da dette er overklokket fra fabrikken. Endret 1. februar 2009 av x3m_pl4yer Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=419785 - Tenkte å velge dette da jeg har hørt det er en del roligere og samt yter bedre da dette er overklokket fra fabrikken. Ser ikke dumt ut, men hvis crossfire er noe du kunne tenkt deg er nok 1 GB versjonen det beste alternativet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå