Altobelli Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei, i morgen har jeg muntlig prøveeksamen (som det heter) i Naturfag. Vi har ikke fått noe tema, men heller to bilder. Jeg har fått bilde av en gravid kvinne og molekylet protan (C3H8) Noen tips til hva jeg kan gjøre/snakke om? Takk [10 klasse BTW] Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det er haugevis med info på wikipedia om begge emnene Pregnancy Propane Trond Viggo har her også en kjemebra forklaring på hvordan befruktningen av kvinnen foregår. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg skal ikke ha fakta om stoffene, jeg skal linke de.. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 bump, anyone? Tror ikke protan spiller noen viktig rolle, var vel heller ment som "organiske stoffer" Lenke til kommentar
Essem Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det er "propan", ikke "protan". Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 propan skal drikkes av gravide kvinner som skal gi et ekstra trykk til å få ut ungen back to topic.... skal dette ha et sammenheng? man dette kan også bety at du blir trukket ut til å snakke om et av evnene, så har er det ikke annet enn å pugge Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Skriveleif. - Ja, vi skal ha et sammenheng. Det var kun tegnet opp molkekylformelen til propan, så jeg tviler på at dette har noe med saken å gjøre annet enn at det er et organisk stoff.. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ser ingen sammenheng mellom ei gravid kvinne og propan. Oppgaven virker høyst uspesifisert. Er du virkelig helt sikker på at det måtte være en sammenheng? For gravid kvinne kan kobles opp mot seksualitet, mens propan opp mot karbonkjemi... Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Som jeg sa; jeg tror det er mer organiske stoffer, og ikke propan som skulle linkes til den gravide kvinnen.. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Men siden du har muntlig prøveeksamen i morgen, og tiden begynner å renne ut: hvordan har du rettet oppgaven? Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg har egentlig begynt å ta det som to separate temaer, selv om jeg absolutt hadde foretrukket å finne en løsning slik at jeg kunne "koblet" det sammen.. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg har egentlig begynt å ta det som to separate temaer, selv om jeg absolutt hadde foretrukket å finne en løsning slik at jeg kunne "koblet" det sammen.. Jeg ser egentlig ingen mulighet ved å koble disse to temaene sammen. Hadde nok endt opp slik som du jeg óg... Lenke til kommentar
orl Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) En kobling er jo virkningen av propan og evt. andre organiske stoffer kan ha på et foster. Propan har neppe noen innvirkning. Kan ikke finne noe om det, og siden propan er et svært vanlig produkt i mange husholdninger verden over skulle man tro at slike effekter ville vært omtalt. Men det finnes jo mange andre organiske stoffer. En annen er jo om du kan dra dette med organiske stoffer laaangt, så kan du jo ta noe om arvestoffer, DNA osv. Da er du jo også innen for en vid tolkning av en gravid kvinne. Siden graviditeten handler om arvestoffer som overføres osv. Trakk du de to bildene tilfeldig, eller fikk du dem samlet? Jeg ar ikke vært bort akkurat denne metoden før. Endret 26. januar 2009 av orl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå