TeVa Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Etter helgas snøfall vurderer jeg veeeldig en snøfreser. Noen som har anbefalinger på type/modell, og anbefallinger på forahandler i Oslo/Akershus ? Tenkte på en maskin i prisklassen rundt 10.000,- Terje Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 De beste snøfreserne du får er fra Honda. De koster noe mer, men kvaliteten er også vesentlig høyere (de fleste offentlige bruker Honda snøfresere/gressklippere, grunnet kvaliteten). Disse holder industristandard og kan kjøres 8 timer i døgnet, med vanlig velikehold så holder disse "evig". Våres har ikke vært i bruk på 2 år nå, den startet på første forsøket uten noen som helst problemer. Forhandlere av Honda snøfresere i Oslo ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Kjøp et kjent merke, så er du mer sikker på å kunne få tak i deler om noen år. De fleste av oss (privat bruk) bruker snøfreseren så lite at de fleste merker holder i mange år. Unntaket er min, hvor gearkassen røk etter 3 gangers bruk, og importøren er konkurs ;-( Lenke til kommentar
TeVa Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 De beste snøfreserne du får er fra Honda. De koster noe mer, men kvaliteten er også vesentlig høyere (de fleste offentlige bruker Honda snøfresere/gressklippere, grunnet kvaliteten).Disse holder industristandard og kan kjøres 8 timer i døgnet, med vanlig velikehold så holder disse "evig". Våres har ikke vært i bruk på 2 år nå, den startet på første forsøket uten noen som helst problemer. Forhandlere av Honda snøfresere i Oslo ~ Mortis360 Honda har sikkert bra maskiner, men mitt budsjett er ikke så høyt. Noen som veit noe om Kärcher sine maskiner ? Terje Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Amerikanske snøfresere er knall. Stor klaring på det meste, og alt er såre enkelt. Om noe skulle gå istykker er det ikke vanskelig å fikse. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ariens snøfresere er kjempemessige, har en 78modell på 8hk og den starter på første draget enda den er over 30år gammel, eneste som er gjort med den er olje og filterbytte samt reimbytte. Er ikke det kvalitet så vet ikke jeg. Ariens ST 5520 på 5,5hk får du tak i for rundt 9500kr. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Vi har en såkalt "jalla" freser. En Partner/Elektrolux kjøpt på plantasjen for ca 6000,- i 2003. Så langt er vi storfornøyd med denne. Starter alltid på første draget selv etter å ha stått et halvt år. Spytter våt, tung snø uten problemer. Effektivitet sammenlignet med feks en 11 hk Ariens(naboen sin) er ikke noe dårligere til tross at vår bare er på 5,5 hk. Men den går nok ikke mer en 12-15 liter per sesong, så er vel levetiden som skiller de "gode" fra de "dårlige"??????? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 hvorfor ikke kjøpe brukt? Jeg har ikke peiling på snøfresere, men om honda er så bra som de sier.. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde veil. pris på den så vidt jeg kan se er 21500,- Penger å spare her Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 hvorfor ikke kjøpe brukt?Jeg har ikke peiling på snøfresere, men om honda er så bra som de sier.. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde veil. pris på den så vidt jeg kan se er 21500,- Penger å spare her Evt denne til under 10000. Får vel flytta litt snø med den og. Denne Honda'en ser ihvertfall tøff ut, men er kanskje litt over trådstarters budsjett Pantera Lenke til kommentar
eimo99 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) norsk skogsbruksmaskiner på alnabru selger jonsred fresere til 9900. De er veldig bra med langt kast og solide deler. Den kaster snøen ca 10 meter.. dermed slipper du og måke samme snøen flere ganger. Endret 19. februar 2009 av eimo99 Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 De beste snøfreserne du får er fra Honda. De koster noe mer, men kvaliteten er også vesentlig høyere (de fleste offentlige bruker Honda snøfresere/gressklippere, grunnet kvaliteten).Disse holder industristandard og kan kjøres 8 timer i døgnet, med vanlig velikehold så holder disse "evig". Våres har ikke vært i bruk på 2 år nå, den startet på første forsøket uten noen som helst problemer. Forhandlere av Honda snøfresere i Oslo ~ Mortis360 Veldig enig mortis, har selv en av de minste honda freserne! Den tar hele innkjørselen uten noe problem, tar 20-35cm snø lett , blir det tungt bare og ta den i førstegir. Starta etter sommern i garasjen,, andre trekket i snora! Honda er og blir best! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå