Mr. Bojangles Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hei Har alle de obligatoriske felles allmenfagene (se listen under), men allikevel har jeg bare fått et "kompetansebevis" (ikke vitnemål) fra min videregående skole. Hvorfor? Jeg fikk karakteren "ikke vurdert" i religion, men det er ikke et av disse fagene - så det skal vel ikke ha noen betydning, gitt at jeg oppfyller kravet til antall uketimer. I praksis kan jeg vel erstatte religion med et annet studieretningsfag for å kompensere for timeantallet? Har 3MX, 2FY og 2MX i tillegg til 3 andre studieretningsfag over 2 år, som jeg kan spe på med. norsk (hovedmål, sidemål og muntlig,) (14 uketimer) engelsk ( 5 uketimer) samfunnslære ( 2 uketimer (samfunnsfag) nyere historie ( 4 uketimer) (historie) matematikk ( 5 uketimer) naturfag ( 5 uketimer) Endret 26. januar 2009 av Mr. Bojangles Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 hmmm... her må det ha skjedd noe rart... du har jo timene, og er alle disse fagene bestått så er det nesten ikke noe å lure på... tror jeg hadde kontaktet rådgiver eller avdelingsleder på skolen din om dette Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Skal gjøre det. Problemet er, tipper jeg, at jeg ikke hadde nok timer i utgangspunktet i 3. klasse, pga at jeg fikk "iv" i religionslære - og jeg har deretter tatt opp ralfagene som privatist nå i år, og derfor har nok timer nå. Men religion er altså ikke et obligatorisk fag for å få studiekompetanse? Grunnen til jeg spør, er at hvis ikke religion er et obligatorisk fag - kan jeg begynne på universitetet med årsstudium i matematikk neste semester, da jeg per definisjon har generell studiekompetanse. Da kan jeg ta opp religion nå til høsten, og ikke sløse ett helt år på det "tullefaget". Firkantfolka i Fylkeskommunen ville ikke la meg gå opp til eksamen i religion, da jeg meldte meg opp hele én dag etter fristen var gått ut. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg er ganske sikker på at religion er et obligatorisk fag for de som gikk allmennfag. De fagene du lister opp over er bare en del av kravet til generell studiekompetanse. I tillegg må man ha "Fullført og bestått 3-årig vidaregåande utdanning". Du har altså ikke fullført allmenfag. Dette tror jeg i hvertfall. Hvis det er feil kan jo Herrbrun rette opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå