Bone Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Heisann! Hele tiden har jeg nappet inn og ut USB-kabler uten noe videre om-og-men mellom PC og eksterne harddisker! Men, etter at jeg fikk en totalkrasj og måtte reformatere -reddet dog 1 TB med innhold via programmet GetDataBack for NTFS, så har jeg blitt mer forsiktig.. Jeg tar ALLTID nå og kobler fra ved hjelp av den derre "Trygg fjerning av maskinvare" -greia i taskbar.. MEN, problemet er at ca halvparten av gangene (bittelitt overdrevet, men ikke mye), så får jeg feilbeskjeden "Feil under utløsning av USB Mass Storage Device": Resten av gangene så går det bra.. Men, hvorfor er det slik? Det står at jeg skal lukke vinduer, at disken er i bruk, osv.. Men, jeg har jo gjort alt det der, og disken er IKKE i bruk (i hvert fall ikke av meg, og det kan av og til ta litt tid før etter at jeg har brukt disken at jeg prøver å koble den ut også). Av og til kan jeg bare "Logg av" og logge på igjen, så klarer jeg å koble den fra lovlig, eller så må jeg av og til slå av PC-en for å koble den ut.. og som dere skjønner er jo det veldig lite morsomt, og egentlig ganske så uaktuelt.. Så.. er det noen som har vært borti samme situasjon? Hva gjør dere? Finnes det løsning? Hva kan jeg gjøre!? For, det er svært så irriterende og ofte måtte slå av maskinen hver gang jeg skal bytte ekstern disk.. Takker så meget for svar! Mvh Bone Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jøssda, har vært borti det der mange ganger. Det kan være en god del programmer som styrer med den eksterne hard disken din, selv om du ikke gjør det. Blant annet, Disk defragmenterings programmer, Anti-virus, Windows Explorer kan holde på å rote rundt selv om du ikke bruker den, Window Media spiller kan også rote rundt på disken din. Hrr du f. eks. Adobe Photoshop installert tror jeg at Adobe Photo Downloader kan rote rundt der au. Det du derimot kan prøve er neste gang dette skjer, trykk Clt+Alt+Del, åpne Task Manager eller hva det nå heter på norsk og se om det er et program som bruker mye ressurer, altså et program som du ikke bruker. Det vil da være synderen til dette problemet. En annen ting du kan gjøre, med mindre du har det travelt, er å vente en stund og prøve igjen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Dessverre kan dette skje med Windows generelt også... Finnes ingen definitiv løsning for Windows roter og herjer for mye. Personlig har jeg brukt å gi den 3 sjanser på å koble seg fra før jeg har tatt strømmen. Men skal man være forsiktig så må man nok skru av maskinen for at Windows skal slutte å leke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå