Luffy Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hei, min første post på forumet forresten Jeg sliter med motivasjonen min når det gjelder trening. Jeg har ingen problemer når jeg først trener og er fokusert på det jeg gjør. Er jeg først i gang, så er jeg i gang. Problemenet viser seg mellom treningsøktene. Jeg sliter veldig med å faktisk flytte den late ræva mi bort til treningssenteret. Jeg misster helt motivasjon og får en "gidder ikke/orker ikke" tankegang. Jeg har prøvd henge opp motiverende slagord rundt om i huset som f.eks "Nothing will work unless you do!" osv. men klarer allikevell å opprettholde treningsøktene mine. Blir det for mye å spørre om en kur mot latskap? Edit: Glemte også å si at jeg har helt absurd døgnrytme og kunne trengt en pekepinne på en vei til en sunnere døgnrytme. Sover som regel 3-5 timer hver natt. Endret 26. januar 2009 av Luffy Lenke til kommentar
Colb Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Kjenner meg igjen til gangs! den "komme seg på treningsenteret" delen er hard. men når man først har kommet igang er det moro. pluss god følelse etterpå. Jeg har kjørt på med ett tilbud fra dnb-nor nå hvor jeg setter inn 100 kroner fra brukskonto til sparekonto hver gang jeg trener. funker knall siden jeg har fått en "får hundre kroner" mentalitet når jeg kommer meg bort til treningsenteret. virker jo sykt og vet jo at jeg ikke "får" de pengene, men motiverer meg bare en ide. har også skruidd døgnrytme btw. det suger Lenke til kommentar
Luffy Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Kjenner meg igjen til gangs! den "komme seg på treningsenteret" delen er hard. men når man først har kommet igang er det moro. pluss god følelse etterpå. Jeg har kjørt på med ett tilbud fra dnb-nor nå hvor jeg setter inn 100 kroner fra brukskonto til sparekonto hver gang jeg trener. funker knall siden jeg har fått en "får hundre kroner" mentalitet når jeg kommer meg bort til treningsenteret. virker jo sykt og vet jo at jeg ikke "får" de pengene, men motiverer meg bare en ide. har også skruidd døgnrytme btw. det suger Hehe, det var ikke noen dum idè nei Jeg hadde sikkert bare tenkt at jeg tapte 100kr om jeg gikk inn for det samme. Har en tendens til å finne på unskyldninger til alt for å komme meg unna ting jeg er for lat til :/ Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Penger spart er penger tapt. Satt nettopp og betalte regninger og satte i samme slengen inn penger på sparekonto, det ga meg akkurat samme følelsen som å betale regningene. Tror de fleste sliter med den typen motivasjon. Jeg og de jeg trener med gjør i alle fall det. Det jeg føler hjelper enormt er å avtale treningstidspunkt. Dersom en kompis du trener med ringer deg og dere avtaler å trene kl.10 så ender du opp med å trene kl.10 (så lenge du ikke er en drittsekk og driter i han. ). Det å ringe kompisen og avtale fungerer minst like bra. Er mye enklere å motivere seg selv til å ringe noen og avtale trening enn faktisk å dra og trene. Og når man først har avtalen å forholde seg til så trenger man egentlig ikke tenke på motivasjonen angående det å komme seg til treningssenteret fordi man automatisk tenker at man ikke må komme for sent til avtalen. Jeg er enormt fan av UFC og MMA og det å fyre opp en bra kamp på tven eller sette på noe skikkelig "fighting"-musikk motiverer meg også veldig dersom jeg skal dra og trene alene. Jeg har bare 5min å gå for å komme til treningssenteret, men likevel så vet jeg hvor vanskelig det er å motivere seg til faktisk å dra dit. Satt senest for 15min siden og tenkte at dersom jeg hadde bodd på treningssenteret så skulle jeg trent i dag, men er for trøtt og sliten til faktisk å dra "helt" dit. Så kom det en på msn og spurte om jeg skulle trene i dag og da var det mye lettere å si ja. En annen ting jeg synes er viktig er å ikke høre på hva hjernen sier. Kroppen kan ofte si at den er overtrent eller utslitt og det hører jeg på, men hjernen prøver hele tiden å overbevise meg om at jeg er trøtt, mentalt sliten og ikke i form. Men når man først kommer seg til treningssenteret så er man jo i toppform. Endret 26. januar 2009 av TwiiK Lenke til kommentar
Luffy Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 En annen ting jeg synes er viktig er å ikke høre på hva hjernen sier. Kroppen kan ofte si at den er overtrent eller utslitt og det hører jeg på, men hjernen prøver hele tiden å overbevise meg om at jeg er trøtt, mentalt sliten og ikke i form. Men når man først kommer seg til treningssenteret så er man jo i toppform. Liker tankegangen din Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Overtrent er det mest misbrukte begrepet innenfor trening, og jeg tipper ingen av dere har vært overtrent i ordets rette forstand, da det er en tilstand som nås etter flere måneder med akkumulasjon av psykisk og fysisk stress, dårlig kosthold o.l. For øvrig så bør man kanskje lete etter en ny fysisk aktivitet hvis tanken på å få mer muskelmasse og bli sterkere ikke er motiverende nok Alle har sine dårlige perioder der man slurver både med kosthold og trening, men i det lange løp kommer man ingen vei med å gjøre ting halvveis. Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det første jeg synes du burde gjøre er å sette deg et mål med treningen. F.eks. hvis det er styrke du trener så kan det være mer muskler, løfte mer i benk e.l. Da har du skaffet deg en mening med treningen og trener ikke bare for å trene. Lag deg en plan, sånn at du kan se hva du skal trene hver gang og kan se fremgangen du har. Skaff deg en treningskompis, da er det lettere å gire hverandre opp og mye vanskeligere å skulke unna. Når det gjelder sovingen din må du prøve å sove noen timer mer.! Hvis ikke er det ikke rart du blir slapp utover dagen. Du kan begynne med å stå opp tidlig en dag, si 7-8 tiden. Gå hele dagen uten å ta noen dupp, gå å tren utover ettermiddagen og da vil du straks se at du blir nokså segen i 10-11 tiden og vips så er du på rett spor. Prøv å derretter å legge deg til fast tid hver kveld. Håper dette hjalp noe. Får høre hvordan dette går. Lenke til kommentar
Luffy Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Lager noen regler nå som skal testes ut fra mandag 2.2. Har prøvd å kombinere litt av alle forslagene deres. 1. For hver gang jeg skulker planen, må jeg gi 100 kr til veldedighet 2. Hver gang jeg legger meg etter kl. 2300, må jeg legge til en ekstra treningsdag den uken. 3. Jeg skaffer meg en treningsbuddy 4. Har som mål å klare 2.8km på 12 min og 85kg i benk. Kom gjerne med innspill, forslag til endring eller forbedringer Føler meg motivert bare av å lese denne tråden nå Endret 26. januar 2009 av Luffy Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Håper inderlig det er veldedighet as in MadsFN's krisekonto Men hva med mål i knebøy og markløft om du trener dette? Lenke til kommentar
Luffy Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Men hva med mål i knebøy og markløft om du trener dette? Aldri trent knebøy eller markløft, men skal snakke med en instruktør på mandag om det. Vil ikke sette noen mål før jeg vet hvordan jeg ligger ann. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Lager noen regler nå som skal testes ut fra mandag 2.2. Har prøvd å kombinere litt av alle forslagene deres. 1. For hver gang jeg skulker planen, må jeg gi 100 kr til veldedighet 2. Hver gang jeg legger meg etter kl. 2300, må jeg legge til en ekstra treningsdag den uken. 3. Jeg skaffer meg en treningsbuddy 4. Har som mål å klare 2.8km på 12 min og 85kg i benk. Kom gjerne med innspill, forslag til endring eller forbedringer Føler meg motivert bare av å lese denne tråden nå dette høres litt vel tungt ut? og hvis det lir for tungt ender det med at du driter i det tror jeg hvertfall. "hver gang jeg legger meg etter kl 2300 må jeg legge en ekstra treningsfag" og "100 kr til veldedighet" Hva med og halvere dem? så du må legg ekstra treningsdag om du gjør det to ganger samme uke og gi 50 kr til veldedighet? er din greie så skal la deg styre men tror det kan bli hardt å styre Endret 27. januar 2009 av Colb Lenke til kommentar
Luffy Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Lager noen regler nå som skal testes ut fra mandag 2.2. Har prøvd å kombinere litt av alle forslagene deres. 1. For hver gang jeg skulker planen, må jeg gi 100 kr til veldedighet 2. Hver gang jeg legger meg etter kl. 2300, må jeg legge til en ekstra treningsdag den uken. 3. Jeg skaffer meg en treningsbuddy 4. Har som mål å klare 2.8km på 12 min og 85kg i benk. Kom gjerne med innspill, forslag til endring eller forbedringer Føler meg motivert bare av å lese denne tråden nå dette høres litt vel tungt ut? og hvis det lir for tungt ender det med at du driter i det tror jeg hvertfall. "hver gang jeg legger meg etter kl 2300 må jeg legge en ekstra treningsfag" og "100 kr til veldedighet" Hva med og halvere dem? så du må legg ekstra treningsdag om du gjør det to ganger samme uke og gi 50 kr til veldedighet? er din greie så skal la deg styre men tror det kan bli hardt å styre Ligger helt sikkert noe i det du sier der. Kanskje ikke det lureste å tvinge meg selv til å trene med slike "bøter"? Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 I uken skal du jo uansett trene hardt og mange nok ganger, så det å legge til en ekstra treningsdag i uken fordi du ikke legger deg før 23 er unødvendig. Du må bare være såpass dispilinert at du klarer å legge deg i 23 tiden i tillegg til å faktisk går å trener. Det hele går mye lettere hvis du liker det du holder på med. Så hvis du finner noe som holder deg igang hjelper dette mye bedre en "bøter".Synes nå jeg:P Hva med treningsprogram? Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvis ingen andre har nevnt det. Sjekk "progresjons-tråden" her på styrkedelen av forumet; p Ta bilder nå, så tar du bilder om et halvår.. Jeg ble veldig motivert av å se i progresjons-tråden, og posta bilder selv til slutt; p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå