Gå til innhold

Ny mini laptop (10" til 13") med HDMI/DVI utgang!

Anbefalte innlegg

Heia..

Jeg har lyst på en ny bærbar, en liten og lett en men som må kunne innfri på ett par punkter:

Kjøre Windows 7 glatt (ut i fra kravene vi vet i dag)

HDMI eller DVI utgang.

Kunne spille av HD filmer (720p) på flatskjermen, 1080p hadde jo vært digg.

Kunne tenke meg ett greit trådløst nettverkskort, men det er det kanskje på de fleste nye Laptop nå til dags.

Gjerne ett DVD rom, men ikke noe krav.

Har sett på Asus N10, den har 10" skjerm, 2gb ram og HDMI utgang, men vil en 1.6 Ghz Atom prosessor klare min bruk?

At den kunne klarte og drive ett spill som wow hadde vært greit, men er ikke noe krav.

Noen som har noe tips til laptoper? kommer det noe i nær fremtid som er verd og ta en titt på? har sett på Dell Studio XPS 13", den er fristende, men er litt redd for at over 10 000 blir litt for mye for en bærbar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar begge to, det var to gode forslag.. Lenovo kom jo kjempe bra ut i Hardware sin test.. Lenovo vet jeg er kvalitet, men åssen er Fijitsu Simens? har ikke så erfaring med de..

Jeg vil kvitte meg med min Acer Aspire one a150, og vil jeg selge min Stasjonære PC, noen som kan si hva de ville betalt for den stasjonære, den har følge spec:

SAMSUNG SM2043WM 20" Widescreen, 8000:1 og 5ms - maks 1680-1050.

CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 4096MB CL4 - 800mhz

ANTEC Sonata III Miditower, Svart m/500W

ASUS P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775

SAMSUNG SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB

SAMSUNG DVD Recorder

POWERCOLOR Radeon HD 3870 "PCS" 512MB, GDDR4

INTEL Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket

Windows Vista 64bit

PCen er lite brukt og 11 måneder gammel, en circa pris på den?

Lenke til kommentar
3000-4000 kr.

Holy shit.. Ikke mer en det nei.. Synker 8000 på ett år, ja det er kanskje normalt når det kommer til PC utstyr..

Men takk for svar :)

Man kan vadligvis rgne et prisfall på 60%, men pga skifting av sockets er prisfallet noe høyere..

I tilegg har du ingen "extreme" komponenter som fungerer som et effekivt salgsargument. (Idiotisk formulert)

Du vil mest sansynlig få mer penger for maskinen om du selger delene hver for seg..

Endret av ravii
Lenke til kommentar

Billigste pris på din pc i dag uten OS vil være ca. 7200 kr.

Du sier ikke hvilken versjon av Vista du har, men tar utgangspunkt i Home Premium (OEM) som koster 999 kr.

30% av dagens ny pris pleier jeg å bruke, da blir det 5040 kr. Men E8400 koster stort sett det samme som E6850, Samsung F1 koster mindre enn T166 og det hovedkortet er ikke akkurat "high end" + at det har SLI og du har et ATI-kort. Derfor ville jeg skrudd ned til rundt 4500 kr.

OS er OS så tilsammen en 5000+.

3000 er dårlig betalt slik jeg ser det.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Billigste pris på din pc i dag uten OS vil være ca. 7200 kr.

Du sier ikke hvilken versjon av Vista du har, men tar utgangspunkt i Home Premium (OEM) som koster 999 kr.

30% av dagens ny pris pleier jeg å bruke, da blir det 5040 kr. Men E8400 koster stort sett det samme som E6850, Samsung F1 koster mindre enn T166 og det hovedkortet er ikke akkurat "high end" + at det har SLI og du har et ATI-kort. Derfor ville jeg skrudd ned til rundt 4500 kr.

OS er OS så tilsammen en 5000+.

3000 er dårlig betalt slik jeg ser det.

Okei. Tusen takk for svar og for at du gadd og beregne nyprisen for utstyret i dag..

Stemmer helt korrekt, Vista Premium OEM.

5000 ja.. kan slenge med tasteratur, MX518 og kanskje ett trådløst kort! så burde den gå rimelig fort..

Så selger jeg Acer Aspire one A150 for en tusen lapp, så må jeg bare ut med 2-3 tusen så har jeg en grei bærbar.. Men får forske videre på alternativer der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...