Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal gutten "henge" på jenta?

Gjest Guest_Forvirret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Forvirret_*

Er det slik i andre forhold at gutten er den som er mest ydmyk, beklager seg, prøver å ringe men blir avslått, osv? Pleier det å være slik? Føler meg litt til overs, og litt lite verdt for henne. Selv om jeg ikke liker å være såpass påhengende klarer jeg ikke å la være. Jeg føler at hvis jeg hadde vært som hun er mot meg innimellom, ville det ikke funka. Om vi krangler osv, blir det jeg som kommer krypende. Hvis dette er vanlig, får jeg bare leve med det, men hvis ikke, Hva bør jeg gjøre?

Vil helst ikke ha svaret "Hun er ikke noe å spare på..-.-" osv. Det er ikke alle som bytter kjæreste hver uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har "alltid" hatt litt samme linje på venner som kjærester, og det har funket for meg. Bryr meg like mye om kjæresten min, som vennene mine, og prioriterer og behandler de nogenlunde likt.

Om du krangler med en av vennene dine: Ringer du da på kvelden og ber om unnskyldning og legger deg helt flat da? Uansett hva dere har kranglet om? Jeg var hvertfall litt lei av jenter som skulle dramatisere alt etter den forrige kjæresten min, og min nåværende har jeg et mye bedre forhold til med tanke på alt drama og krangling som følger med et forhold. Begynner og bli noen dager og uker og måneder siden jeg ble sammen med min nåværende og vi har enda ikke hatt en kjefte-krangel. Bare uenigheter som ender med at jeg sier at om hu skal krangle så får hu legge på røret og komme til meg og ta det opp ordentlig. Ikke SMS/ringe/MSN/Facebook osv.

Funker for min del! (PS: Hørtes litt slemmere ut enn det det er når jeg skrev nå.)

Lykke til :) Angående situasjonen din ville jeg bare latt vær å ta kontakten til hu gjorde det, eller så kan du jo alltids spørre om det er noe galt også. Enkelte jenter er litt hardere i skallet enn dem har godt av :D

Lenke til kommentar

Ja, det er desverre normalt. Men det er kun fordi de ikke vet bedre. Og hele den legge-seg-flat-holdningen er noe som menn flest tror at de skal gjøre. Men sannheten er heller den at akkurat den holdningen ødelegger mer enn den hjelper.

Det stammer tilbake helt fra tidenes morgen. Kvinner vil ha en sterk mann som kan bringe genene hennes videre, og da trenger de en sterk selvstendig kar, og ikke en feig pingle som legger seg flat ved enhver form for konflikt.

Jeg sier absolutt ikke at du skal være drittsekk, men jeg sier at du må være sterk. Du skal fortsette å være snill og grei, men på dine egne premisser. Ikke si unskyld med mindre du virkelig mener det.

Prøver du å ta kontakt, men blir avslått, har du faktisk lov til å reagere på det. Du har lov til å bli sinna og ikke bare godta det. Hun skal ikke behandle deg som sitt leketøy, akkurat som du ikke skal behandle henne som det.

Husk at et forhold er sterkest der begge parter har gjensidig respekt for hverandre, og i dette tilfellet er det kun du som stiller med den respekten.

Vær mannen du skal være og krev den respekten du har rett på. Vis at du har henne i livet ditt fordi du vil, ikke fordi du trenger det. Dropp å ta kontakt med henne noen ganger fremover nå, og la henne ta kontakt med deg. Du kommer nok til å få spørsmålet om hvorfor du ikke har tatt kontakt, og da skal du svare akkurat det du vil svare. At hun har vært så avslående, at du ikke har giddi.

Vær mann, men ikke drittsekk. Vær snill, men ikke pinglete. :)

Lenke til kommentar
Er det slik i andre forhold at gutten er den som er mest ydmyk, beklager seg, prøver å ringe men blir avslått, osv? Pleier det å være slik? Føler meg litt til overs, og litt lite verdt for henne. Selv om jeg ikke liker å være såpass påhengende klarer jeg ikke å la være. Jeg føler at hvis jeg hadde vært som hun er mot meg innimellom, ville det ikke funka. Om vi krangler osv, blir det jeg som kommer krypende. Hvis dette er vanlig, får jeg bare leve med det, men hvis ikke, Hva bør jeg gjøre?

Vil helst ikke ha svaret "Hun er ikke noe å spare på..-.-" osv. Det er ikke alle som bytter kjæreste hver uke.

Du vil aldri være mer verdt for henne enn hva du er for deg selv. Om du ikke respekterer deg selv vil ikke hun respektere deg. drit i denne dama, lær av dine feil og fin ei uten prinsessenykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...