Gå til innhold

Lage progress bar på et bildegaleri

Anbefalte innlegg

på hjemmesiden min har jeg et par bildegalleri (eksempel kan dere se her). for at brukeren skal sitte et par sekunder å vente på at det kommer opp en progress bar mens brukeren sitter å venter.

bør en bruke ajax i tilfeller som dette mens bildene lastes opp i bakgrunnen eller hvordan er det best å løse det? jeg har tittet litt rundt og sett at det finnes alternativer i javascript men såvidt jeg har skjønt har ikke disse helt kontroll på datastrømmen fra serven da det er client side. jeg vil derfor ha en php-variant som holder følge med datastrømmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet har ikke PHP «hooks» som tillater å gjennomføre slike ting (tilgang til rådataene under opplasting). Nå sier jeg i utgangspunktet, for jeg fant nettopp en blogg som linker til eksempel på «progress bar» med tilhørende kildekode. Som vedkommende skriver i bloggen så er det ikke akkurat standard PHP man snakker om, men har man kontroll over serveren det kjøres på er det altså mulig i PHP. I stort sett alle andre språk man skriver webapplikasjoner i virker det som om dette er noe man kan gjøre pr. standard uten noe fikling med serveroppsettet.

Red.: Kan se ut som det finnes fra og med APC 3.0.13 og det krever uannsett PHP 5.2 (som det må kompileres mot).

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...