Timeo Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Har aldri rørt narkotika i mitt snart femti år gamle liv og ble ateist... Sorry Bellicus, KLARTE ikke å la det være Tar ikke meg selv så høytidelig. Var mange som fikk seg en god latter etter jeg fortalte at jeg hadde funnet Jesus etter å ha røykt en bong. Personlig så mener jeg altså at det var Jesus som fikk kristnet meg og ikke vannpipen, men de som har teorier om noe annet får selvsagt få lov å mene det Til mitt forsvar kan jeg hvertfall si at jeg ennå er kristen og ennå liker Jesus selv om jeg har lagt fra meg bruken av psykedeliske rusmidler (forhåpentligvis) for godt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Har aldri rørt narkotika i mitt snart femti år gamle liv og ble ateist... Sorry Bellicus, KLARTE ikke å la det være Tar ikke meg selv så høytidelig. Var mange som fikk seg en god latter etter jeg fortalte at jeg hadde funnet Jesus etter å ha røykt en bong. Personlig så mener jeg altså at det var Jesus som fikk kristnet meg og ikke vannpipen, men de som har teorier om noe annet får selvsagt få lov å mene det Til mitt forsvar kan jeg hvertfall si at jeg ennå er kristen og ennå liker Jesus selv om jeg har lagt fra meg bruken av psykedeliske rusmidler (forhåpentligvis) for godt. Det er bra! Selv har jeg aldri skjønt vitsen med å ødelegge den desidert fineste, mest kompliserte og kraftigste redskap jeg noensinne kommer til ha i min besittelse, DET mer enn noe annet gjorde at jeg styrte klar av det og det til tross for at det foregikk dopsalg på ungdomskolen jeg gikk på (Vokste opp på Åssiden i Drammen og DET var ingen vits på sytti tallet skal jeg si deg!) Men det får deg til å tenke når den ene etter den andre parkerer tøfflene for godt i ung alder pga dop... Da hjelper det IKKE at hasj liksom er ufarlig, for det er og blir inngangsporten til sløvhet, likegyldighet og alt det andre faanskapet som dop i sin helhet drar med seg når en etterhvert går litt videre på dop stigen.... Så det er bra du tenker sånn. Dop fremmer INGEN, aller minst den som bruker det! Det fører bare en vei som regel.... i ditt tilfelle førte det til kristendom :grinn: he he. For noen så er jo tro også en form for dop. Som oldemora til kona sa rett før hun parkerte tøfflene: Nå skal jeg snart møte jesus! Hun gikk seriøst på jesus dop hele livet og var på alle andre områder fryktelig naiv og ignorant, men for henne var jesus dop... Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Med fare for å spore litt av, så er jeg uenig RWS. Overdreven bruk av dop fører som overforbruk av alt annet, til skade på kroppen (blant annet hjernen), men dop i seg selv er ikke altødleggende. Grunnen til at man har så store problemer med folk som bruker dop, er at det ikke finnes noe pålitelig veiledning til hvordan man kan unngå fallgruver. Eneste man hører er konstant at dop er farlig, dop er grusomt og må forbys fra den ene siden, og fra den andre siden at det egentlig ikke er så farlig. Så lenge man fortsetter på den måten med konstant desinformasjon fra begge sider, uten en pålitelig relativt objektiv tredjepart, vil man ha de samme problemer man alltid har hatt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Så hvor går grensen liksom...? For avhengighet? Du blir ikke avhengig hvis du ikke benytter deg av det, ikke sant? Hvem har sagt noe om å forby? Mye bedre å drive forebyggende arbeid enn forbud, noe narko politikken her til lands er et skremmende eksempel på... Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Så hvor går grensen liksom...? For avhengighet? Du blir ikke avhengig hvis du ikke benytter deg av det, ikke sant? Hvem har sagt noe om å forby? Mye bedre å drive forebyggende arbeid enn forbud, noe narko politikken her til lands er et skremmende eksempel på... Grensen er diffus som med alt annet. Jeg sa ikke at du sa at dop må forbys, men jeg karakteriserte de to polare sidene som viser seg i debatten. Hva mener du er forebyggende arbeid? Endret 12. april 2009 av Hwoarang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå