goggen72 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg har Office 2007. Når jeg sender en mail, står den som sendt i Outlook, men mottaker får den ikke. Har prøvd å sende til meg selv. Det står sendt, men jeg får ikke noe. Dette skjedde plutselig. Har ikke installert noen programmer. Har prøvd å reinstallere Office (reparer) Gode råd mottas med takk!!! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 http://download.mozilla.org/?product=thund...&lang=nb-NO Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Om den er registert som sendt kan problemet ligge hos mailserveren hvor du har din mail. Sjekk med leverandøren av tjenesten om de kan sjekke om det er noen problemer med din konto. http://download.mozilla.org/?product=thund...&lang=nb-NO Hvordan skal dette hjelpe når problemet trolig ligger sentralt? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Når e-postklienten får sendt e-posten og den forsvinner fra utboks til sendte elementer så har klienten fått levert e-posten til utgående e-postserver. Årsaken til at den ikke kommer frem er da enten en feil på utgående SMTP server og/eller så blir e-posten din filtrert ut av spamfiltre. Hvilken server bruker du som utgående e-postserver? Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det er som TCi sier. Antageligvis ligger problemet på mailservern som du bruker. Lenke til kommentar
goggen72 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Når e-postklienten får sendt e-posten og den forsvinner fra utboks til sendte elementer så har klienten fått levert e-posten til utgående e-postserver. Årsaken til at den ikke kommer frem er da enten en feil på utgående SMTP server og/eller så blir e-posten din filtrert ut av spamfiltre. Hvilken server bruker du som utgående e-postserver? Jeg bruker mail.broadpark.no Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Da ville eg først sjekket med mottaker at ikke e-posten din har havnet i et spamfilter eller tatt kontakt med NextGenTel og si at du ikke får sendt ut e-post. Så kan de kanskje sjekke loggene sine og si om e-posten blir sendt ut i fra de eller ikke. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Jeg bruker mail.broadpark.no Ta kontakt med supporten hos broadpark.no: https://www.broadpark.no/kundeservice/kontakt/ Så kan de sjekke om mailserveren har mottatt din mail. De vil mest sannsynlig trenge tidspunktet og hvem du sendte mailen til. Om alt er i orden hos dem er det et problem med serveren til mottakeren. Siden du selv ikke mottok din egen mail så kan det være at feilen bare er hos deg og din leverandør. Endret 28. januar 2009 av TCi Lenke til kommentar
goggen72 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Takk for hjelpen alle sammen. Feilen er funnet!!!!!! Jeg kontaktet NextgenTel som først ikke visste hva det var, men skulle sjekke å ringe meg opp igjen. Etter ca 15 minutter fikk jeg en telefon fra support som fortalte at NextGenTel var blokkert av et spamfilter. Dette var de ikke klar over, og antok at mange av deres kunder hadde probloem. Filteret het SORBS mener jeg. De kontaktet en eller annen, så nå virker alt igjen :-) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 En såpassa stor aktør som NextGenTel burde ha rutiner på dette Dessuten bekymrer det meg litt at de ikke filtrerer utgående e-post for spam. De har jo faktisk signert på en avtale/bransjenorm som forplikter de til å bekjempe spam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå