Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/Worklog: Toyota Hilux 3.0D-4D SR+

Anbefalte innlegg

Hei, har selv gått til innkjøp av de scrath platene, men er veldig skeptisk å ha dem på bilen. Det er kun to streker med dobbel sidig teip på baksiden så det vil komme vann bak som neppe kan være særlig bra! bedre med riper enn rust ihvertfall :p Kan godt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel jeg ser ikke på det som noe problem, har ingen planer om å feste dem med den dobbelsidige teipen. Blir å feste den med terostat.

terostat? Noe lim-greier det eller? :p Så forresten på ebay at man kunne få sånn dårlist beskyttelse også. Tenkt noe over å ha noe slikt på? :)

Lenke til kommentar

Terostat er en butyl masse som er kjempelett å arbeide med og hefter serdeles godt, men det kan fjernes gjen om det skulle være nødvendig. Har et annet stoff jeg kunne brukt som er polymer basert, men da kan jeg bare glemme å få det av igjen, permanent er knapt et dekkende ord... :p

Har sett dette "body cladding" kittet, det er ikke noe pent og det skriker thailux av det. Fra det ene til det andre, Delene jeg bestillte ble sendt i dag. :)

Lenke til kommentar

Update

Endelig er det kommet, det kom egentlig på fredag men jeg fikk først hentelappen 15min etter posten var stengt på lørdag... :roll:

Men nok om det, nå er det kommet i hus. Update kommer mer senere i kveld, men intil videre kan dere få passe på pakkene. :p

Disse skal få smake tapetkniven ganske snart.

skjerm.jpg

Lenke til kommentar

Update 2

Det en trenger for å montere disse tingene er:

JIF vindusrens

Kjøkkenpapir

Tommestokk.

Her er utgangspunktet, vasket godt med JIF der skålene og vindavviserene skulle sitte.

vind001.jpg

Tok det letteste først, var bare å line opp og trykke på i 2,5 min

vind000.jpg

Jepp her er det du skal bruke tommestokken til :p

vind004.jpg

Her er skålene kommet på, prøvde dem før jeg tok av folien slik at det ble rett.

vind005.jpg

Sparte vindavviserene til sist siden en må være nøye hvist det skal bli fint, og

husk vask skikkelig.

vind007.jpg

Kunklusjon: Er kjempefornøyd med resultatet, eneste minuset var at det stod "VIGO" på vindavviserene,

(til info: Toppmodellen av Hilux heter VIGO i thailand) vil ha minst mulig merker/juggel på bilen. Så

jeg blir å vannslipe bort både VIGO merkene og Hilux merket på front deflektoren. Nå slipper jeg

også å få solen i fra siden når jeg kjører på kveldene, og snø/regn når jeg har vinduene oppe.

Må bare beklage de amputerte bildene, hadde det ikke vært for at verkstedhallen var full på jobb så ville jeg

gjort monteringen der slik som vanlig.

Hva tycks? :)

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Update

I dag ble det vask og nye Aero Vu viskere (hadde også disse på 4Runnern), ABD viskerene jeg bestilte først var en katastrofe mildt sagt.

Inspiserte de nye anskaffelsene før jeg vasket bilen og dessverre så viste det seg at de nye scratchplatene til dørene hadde slått seg i varmen og hadde løsnet, mens den på bagasjeluka satt som stål (den var av en annen type plast) Tror muligens jeg skal greie å få tak i noen i rustfritt stål, vi får se hva mine kontakter i østen kan komme opp med. :)

vask002.jpg

Vel så var det viskerene sin tur, de gamle tok jeg ikke bilde av (glemte det fakisk)

vask004.jpg

De nye er banalt enkel å sette på, åpne en låseklaff og slide dem på.

vask005.jpg

Det fine med Aero Vu er at det er spoiler på begge sidene av viskeren, så de hjelper til når det er sidevind også.

vask006.jpg

Nyshina bil og nye viskere :) og -schratchplatene.... :(

vask007.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må si bilen din ser svært bra ut, og det på tross av at jeg til vanlig absolutt ikke er fan av Hilux' utseende. Du har gjort en god jobb med å fikse slike små detaljer som helst skulle vært standard. :)

Håper ikke hood-scopen bare er til pynt?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...