Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/Worklog: Toyota Hilux 3.0D-4D SR+

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Yes, virker som hiluxen stiller en del sterkere påtanke det med kvalitet. Alt testes skikkelig grundig før det settes i produskjon virker det som ;) Kjøpte hilux selv nå, dog x-cab 120hk. Så lurte jeg hvor du kjøpte de scratch platene? Greit å ha når kjerringene med lange negler skal inn ;) men hvordan festes disse og kan det bli oppsammling av fuktighet?

Ser veldig kjekt og hendig ut med sånn Stål topp, vet du om det er mulig å få sånn på x-cab? ;)

Lenke til kommentar

Bun juard på Ebay har masse stasj til Hilux, bla scratchplater. Det er dobbelsidig tape på hele baksiden så monteres de rett så sammler de ikke fukt og støv.

Ståltopp er det ingen problem å få til X-cab, den ser lik ut som den jeg har bare at den er lengre, den heter "s-plus v2"

den europeiske versjonen har et litt annet bakvindu uten de sorte kantene på, ellers er den helt lik. (SMM lager de orginale

ståltoppene til toyota)

http://www.sammitr.com/elctfl/prddwl/dwlfl219.pdf

Edit: Gratulere med ny bil. :)

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Update:

Endelig har jeg fått et ledig øyeblikk til å skaffe noe nytt til bilen, bestillte en orginal bug deflector for 14 dager siden, har dessverre ikke hatt tid til å oppdatere tråden pga aktiviteten på jobb. Var å hentet den i dag så skal prøve å få montert den en av de nærmeste dagene. :)

deflector-1.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Update:

Endelig litt action!, jobben har dessverre holdt meg borte fra bilen, kjøring har det blitt heller lite av, det lengste jeg har kjørt i et strekk er 10mil... meen nok om det. På tide å brette opp armene!

Sjekka at alt var med før jeg gikk i gang, ikke mye som kan gå galt her.

bugdef001.jpg

Lese bruksanvisningen (veldig unorskt av meg, sorry) :p

bugdef008.jpg

Da var det bare å sette i gang.

bugdef002.jpg

Her har jeg montert de hvite plastforingene som deflektoren skal festet i, og liner den opp.

bugdef003.jpg

Her er festet som holder oversiden av deflektoren, her sjekker jeg bare hvor jeg må sette beskyttelsestapen.

bugdef004.jpg

Peal and stick.

bugdef005.jpg

bugdef006.jpg

Finito! (ja veit det er ørten tusen "lik" i fronten....)

bugdef00g.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Takker. :)

Colortmatching er et must synes jeg, ivertfall på noe som er såpass synlig. Ingenting er bedre

når noe ser kult ut og gjør nytte for seg i samme slengen. Kjøpte den dog mest fordi jeg er lei

å få ruta og intercooleren full av div virveløse skapninger, er spent på hvor godt den funker.

Pluggen: No worry, planene er klare. ;)

Lenke til kommentar

Hehe vel her skal feriepengene svis av :ph34r:

Ledpærer, elektronisk blinklysrele, vindavvisere på alle 4 dørene, gassdempere til panseret og ikke minst Weathertech digital floorliner *NY*

Weathertech digital Formstøpt dørkmatte, flest vet hvor irriterende orginalmattene kan være: De holder seg aldri der de skal være, snø, grus og sand er alle andre steder enn på selve matta. Dette blir en saga blott når jeg får bestillt de nye mattene, koster litt $$$ men de er verdt det *end of commercial* :p

floor-liners-popup-3.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update:

F@n alså!

Bestilte meg nye viskere til bilen for noen dager siden fra Autobulbsdirect, men da jeg fikk dem så

fant jeg ut at jeg hadde driti kraftig på draget, de var til høyrestyrte biler!

I min visdom så bestillte jeg et annen merke en det jeg bestillte sist gang, men glemte å sjekke

hvorvidt de var universal eller ikke og da forsvant det en del hundrelapper ut av vinduet...

Så nå bestiller jeg meg Aero VU viskere (som på 4Runnern) som passer både høyre og venstrestyrte biler.

aero_vu-main-image.jpg

Så husk sjekk om viskeren passer både høyre og venstrestyre (ev bare venstrestyrte) biler før dere bestiller!

Lenke til kommentar

Ordner en "middagen" selv så må en kunne skryte av det også, right?.. ;)

Skøy til side, det sitter et termisk blinklysrele i bilen nå som må ha en viss belastning for å blinke i rett hastighet. Setter jeg på ledpærer nå så får jeg hyperblinking, noe som ser harry ut og tiltrekker seg uønsket oppmerksomhet fra visse statlige etater... Et elektronisk blinklysrele blinker i samme hastighet uansett hvilken belastning det er og kan derfor brukes på lysdioder.

Heldigvis så har jeg ferie nå, så sitter å bestiller saker og ting nå, update på hva som er bestillt

kommer senere. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...