Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/Worklog: Toyota Hilux 3.0D-4D SR+

Anbefalte innlegg

Takker :)

Lyktene er lagt på is, etter en del finulering så fant jeg ut at resultatet ikke ble å leve opp til forventningene, jeg monterer ikke noe på bilen hvist jeg er i tvil om hvordan det blir. Dessuten var det uklarheter med leveringsdatoen på lyktene så jeg fant det like greit å skippe det.

Får se hva som blir det neste på lista, når vinteren løsner litt på grepet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Update

Hei!

Hadde håpet at jeg skulle ha et nytt prosjekt på bilen i dag, men de er lagt på is intil videre. Arbeidsplassen jeg jobber på i dag skal legges ned og utstyret inkl. undertegnede skal flyttes til den nye avdelingen i Narvik, så det blir å ta en stund før ting er tilbake til normalen igjen.

Jeg håper at jeg kan komme sterkt tilbake til høsten igjen, vil samtidig takke alle de som har fulgt med!. :)

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

hei...nydelig bil du har...holder på med forhanlinger om kjøp av ny hilux 3.0...

og etter litt prøveturer av hiluxen var jeg ikke helt fornøyd med setene...da jeg er 190 høy var ikke setene gode nok syns jeg. og da jeg satt i landcruiseren hadde den enorme seter med el justering...

er spessiellt på undersiden av låra jeg mangler litt på setene og på LC sitter jeg my bedre, og der kan en regulere tilt av setet og det er ikke på hiluxen..

spørte forhanleren om det var mulig å få el seter som på LC montert inn i hiluxen , men dette var han ikke sikker på, og usikker på om det var el tilkobling under setene..

sikkert en bagatell da ,men sittekomfort betyr veldig mye for meg da jeg nå skal kjøpe en helt ny bil...

vet du noe om dette lar seg bytte ut i ettertid og hva det koster?

jeg kommer til å bestille med automat....noen grunn til at du valgte manuell gir ?

Endret av sporty4x4
Lenke til kommentar

Takk takk!

Merkelig nok så er jeg plaget at det motsatte, og det er at beina mine sovner med for mye lårstøtte. Derfor syntes jeg setene passet veldig godt, men skal være enig i at det er for lite justeringsmuligheter på setet med tanke på tilt osv. Faktisk så skal det gå ann å ettermontere EL-seter i hiluxen (på førersiden), på min er det en stor kontakt under setet som ser ut til å være beregnet til dette (har dog ikke undersøkt den nærmere). Men prisen for å ettermontere det har jeg ingen oversikt over, du kan jo spørre hva et slikt sete koster komplett.

Jeg valgte manuelt gir fordi jeg kjørte mye med vogner og synes jeg får utnyttet motorkraften bedre, men hadde nok havnet på automat om jeg hadde bodd mer sentralt.

Hvilken hilux prøvekjørte du? utstyrsnivå?

Lenke til kommentar

har prøvd hilux 3.0 med automat og man gir , likte best autmaten, var en sr+ utgave , dobbel cabin... og i dag gitt beskjed om å klargjøre kontraksignering....

og i den bilen har jeg bestillt tillegsutsty som :

-planinlegg

-et sort planlokk som jeg ikke husker navnet på :)

-krok

-navigasjon

-stoffmater

er ellers Sr+ 3.0 moter, skinnseter , automat aut klima tona rute bak...

lurte på å kjøpe frontguard men da jeg ikke ser det helt for meg hvordan den ser ut så satte jeg den på vent...

samme med vindavvisere og panserspoiler...

føler det blir bedre å få en mest mulig ren bil og heller putte på litt finish etterhvert..

fargen er sort....

og dette med setene vil jeg be om pris og om de kan montere....

tenke å spørre litt om dette med chip trimming men glemmte det....gjør toyota forhandlere dette? og er det verdt det? og går det utover garantien på bilen?

ser ut for at jeg må vente 2 uker på bilen til allt extra er på plass....gleder meg stort til å få bilen....

Lenke til kommentar

Toyota kan faktisk trimme bilen din med garantien i behold!, TTE leverer en piggyback computer som høyner effekten til 197hk/430Nm, men skal toyota gjøre det så må de melde det inn. Men du kan selvfølgelig kjøpe boksen hos toyota og gjøre det selv....

"TF1 Motorsport diesel performance kit, 1KD-FTV,4WD, ATM, w/ intercooler"

Delenr: PZ456-N874D-00

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Update: Har dessverre en trist nyhet, bilen er nå lagt ut for salg.

Grunnen til at jeg kjøpte bilen var pga jobben. Nå som jeg har sluttet i caravanbransjen og ikke drar tunge vogner eller transporterer varer, så har jeg heller ikke behov for en bil med grønne skilter. Innerst inne ønsker jeg å beholde den, men blir nok å skaffe meg en rimelig bil i mellomtiden til jeg finner ut hva jeg skal satse på. Men den neste bilen blir nok også en 4 hjulkstrekker, dog med hvite skilter.

Ønsker å takke samtlige som har fulgt med i tråden, og satser på at også den neste bilen (hva enn det måtte bli) blir å dukke opp i worklog/showcase forumet etter hvert. :)

Lenke til kommentar

ikke nå lengre, pendlet til og fra Narvik en stund (bodde på victoria hotell), men flyttingen gikk i langdrag så bestemte meg får å sette et strek i sanden. Jobbet for Fritidspesialisten A/S (når du kjører mot beisfjorden så ligger det rett ovenfor jehovas vitner, det skulle vel gi deg en pekepinn på hvor det er).

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...