Rebel-Rider Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Takk =) Det blir nok dessverre litt stillstand i tiden fremover, Men jeg blir antageligvis å montere ledningsnettet til hardtoppen, dette skulle vært montert samtidig med hardtoppen men jeg har måttet vente siden Hiluxen har automatisk klima (nytt for 09mod) Det har omsider dukket opp og ligger nå hos den lokale Toyotaforhandleren og venter på meg. Skal bli kjekt med lys i lasterommet og varmetråder i bakluka. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Update! Endelig skal det bli lys og varme(tråder) i hardtoppen, har nå fått ledningsnettet med det etterlengtede adapteret (takk til min bror for at han hentet det for meg). Det jeg trengte av stips og monteringsmatriell var med, det eneste jeg trengte var en liten flattrekker, 13mm nøkkel og en 10mm kopp. Det første jeg gjorde var å koble fra minus polen begge batteriene (13mm nøkkel). Før jeg gikk i gang, så demonterte jeg de panelene som var i veien og fjernet venstre baklykt (10mm kopp) Ledningsnettet var pre fabrikert og delte seg i 2 der den ene ledningen skulle ned langs torpedoveggen og den andre skulle inn til førerhuset. For å få kabelen igjennom så klippet jeg av tuppen på muffen som synes på bildet, for å dra igjennom kabelen. Trangt, men med litt "Terjan" så gikk det som smurt Her ser dere hva jeg brukte for å dra kabelen igjennom, en rød ledning med stive kordeler og litt gaffateip. Den røde og rødgule ledningen ble koblet til releet som trigger styrestrømmet til varmetrådene i hardtoppen. Pinne 6 og 12 ble erstattet og satt i 2 loopback kontakter slik at bryteren nå aktiverer begge rutene, ikke helt plug and play slik som på modellene med manuell AC, men det gikk fint. Kontakten jeg holder i handa er adapteret, loopback kontaktene ligger gjemt i skumgummistrømpa til høyre. "Drittjobben" med oppstrekkinga av kabelen under bilen sparte jeg til slutt, Her har jeg koblet på kabelen med de tilhørende sikringsholderene på. Her har jeg fått ført kabelen ned, litt vanskelig men fikk den dit den skulle være. Kabelen ble ført bakover langs ramma sammen med de kablene som var der fra før, og stripser fast Etter 3 kvarter med trekking og stripsing så la jeg kabelen opp bak venstre baklykt, å få den inn var vanskelig da den skulle inn gjennom et hull som knapt var stort nok til kontakten, plundret i 5min før jeg fikk den inn i hartoppen, da det var gjort så var det bare å koble sammen kontaktene. Jeg monterte så alle panelene og lykta på plass og satte i sikringene (og krysset fingrene). Lys at last! og varmetråden funket også Nå trenger jeg ikke hodelykt når jeg skal i lasterommet, og ikke minst så slipper jeg at det dugger og samler jeg snø og is på bakruta når jeg er ute å kjører. Ja forresten LED pære er det neste som stårt for tur! Endret 21. september 2009 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Her ser dere patenten, en rød ledning med stive kordeler og litt gaffateip. Ledningen ble stripset under venstre side av dashbordet der de ble koblet til releet som trigger styrestrømmet til varmetrådene i hardtoppen. Du kødder? Du som er såå nøye og pirkete, skjøter en kabel med gaffateip? Å herre min hatt.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Her ser dere patenten, en rød ledning med stive kordeler og litt gaffateip. Ledningen ble stripset under venstre side av dashbordet der de ble koblet til releet som trigger styrestrømmet til varmetrådene i hardtoppen.*Bilde* Du kødder? Du som er såå nøye og pirkete, skjøter en kabel med gaffateip? Å herre min hatt.. Haha, sorry det kom vist litt feil ut, jeg bruke den patenten til å dra kabelen igjenom torpedoveggen, intet mer Edit: Forandret på teksten slik at den ikke kan missforstås Endret 20. september 2009 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Å takk gud! Haha :!: Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Update! Lenge siden sist!, men nå nærmer det seg jul (og det har begynt å klø i fingrene) så nå blir jeg å bestille nye hovedlykter til bilen. Mine gode kontakter i østen har endelig greit å diske opp med noen lykter som jeg faktisk kunne tenkt meg å ha på bilen, på disse kan en velge mellom å ha angel eyes og vanlige parkeringslys i øyebrynet ovenfor lyktene (angel eyes hører hjemme på BMW, basta). Lyktene består av en prosjektor og en friformlampe (Nær/fjærlys) der begge benytter H1 pære, en fordel fremfor de orginale som bruker en enkel H4, er at en slipper å kaste pærer der den ene glødertråden enda fungerer. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Slett ikke værst Gikk å venta på på en update nå, og jaggu så kommer den! Hvordan er det når du har hardtoppen på, skru fortsatt varmetrådene "inni" bilen seg på, eller blir de automatisk koblet ut når du setter på hardtoppen? Lov å be om et bilde der du bare "tester" angel eyes når de er montert? Just for fun og provisorisk gjort på enkleste måten da selvfølgelig Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Varmetrådene i hardtopen og i bilen aktiveres samtidig på den orginale bryteren, helt greit for en trenger som regel begge. Joda jeg kan legge ut noen bilder med angel eye`sa aktivert når den tid kommer, sånn aller nådigst. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ja, det blir kanskje litt kondens på innsida også der, også har du vel (?) to store batterier, så det byr vel ikke på store problemer sånn sett når jeg tenker meg om Tror det blir første gang jeg ser en SUV/Pick up/større bil med angel eyes Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Update: Fikk en update fra min kontakt i østen, å få tak i LHD utgaven av lyktene jeg skal ha tar 6-8 uker ekstra siden det kun lages et fåtall av disse. Ikke akkurat den nyheten jeg hadde ønsket meg, men håper at det er nærmere 6 enn 8 uker. Pluggen: Bilen er skapt for å drive mye heftigere ting en et ekstra sett varmetråder, den kan forsyne store lysramper og vinsjer uten problem. Har forsåvidt heller ikke sett en større bil av denne typen med angel eyes, ikke at jeg tror at det blir så mye å se på... men hva gjør en ikke for å glede folket? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Regna ikke med at det skulle være noe problem nei Gleder meg til å se enda en liten, men vesentlig modifikasjon! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Det begynner å bli en stund siden sist det har skjedd noe her, men her er en liten forsmak på hva som er i vente. Lyktene blir en litt annen modell en det jeg først hadde tenkt, men disse har innebygget DRL belysning i form av en stripe under de ordinære lyktene. Angel eyes er der også men jeg blir nok å koble dem fra da jeg ikke er så begeistret for slikt, men dere skal få se hvordan de ser ut før jeg gjør det. Blir nok neppe å få dem før jul så har laget en liten preview. Et par min i paint.net, hva tycks? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Ikke overbevist jeg, i hvert fall. Ble litt for ThaiLux, som du tidligere har referert til. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Tiden vil vise om jeg blir fornøyd, hvist ikke så selger jeg dem bare. Lenke til kommentar
Castman Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Ble ganske aneledes ut i fronten ja! Som forrige man så er jeg også litt i tvil Over til andre ting trenger din 2,25t eller 3,4t lovlig på kroken? Sett litt forskjellig fra de kildene jeg har sett..? :S Og har du testet å trekke henger på 2-3t før? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Den offisielle tilhengervekten på Hilux i europa med fast krok er 2250kg, det gjeller både på 2,5 og 3.0 motor. Importerer du derimot en Hilux fra thailand så får du 3400kg, de regner litt anneledes på hvor stor stigning bilen skal greie å ta av i med den oppgitte tilhengervekten. Edit: Ja har dratt vogner på rundt 2000kg med hiluxen (Cabby 740) og den kunne godt dratt en god del mer for å si det sånn. Endret 7. desember 2009 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Castman Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Den offisielle tilhengervekten på Hilux i europa med fast krok er 2250kg, det gjeller både på 2,5 og 3.0 motor. Importerer du derimot en Hilux fra thailand så får du 3400kg, de regner litt anneledes på hvor stor stigning bilen skal greie å ta av i med den oppgitte tilhengervekten. Edit: Ja har dratt vogner på rundt 2000kg med hiluxen (Cabby 740) og den kunne godt dratt en god del mer for å si det sånn. hmm, dumt at man må kjøpe/importere fra thailand for å få bilen til å trekke 3,4t lovlig, spesielt når dem er dønn like! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 We live in Norway Castman Ikke mer å si om det desverre Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Update: Da har jeg kjøpt julegave til meg selv og bilen, Rensi formstøpte dørkmatter. Disse har veldig god kvalitet, er slagfaste ned til 40 blå, de holder seg der de skal være. Det ironiske er at disse har vært under nesa mi hele tiden, var bare tilfeldig at jeg var innom mekonomen og snubblet over dem under modelltilpasset tilbehør. Nå slipper jeg og irritere meg over de orginale universalmattene som levde sitt eget liv Plastomer AB Rensi dørkmatter Endret 18. desember 2009 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hoi! Vet ikke om jeg har kommentert her før, men dritfin bil! Er en del ting jeg ville gjort annerledes om det var min bil, men hey, smaken er som baken, og jeg er ung og tenker ikke praktisk! Hva skjer med nye hovedlykter nå da? Når får du dem? Skal følge med her fremover! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå