Pluggen Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Lurer litt på å ta en overhaling av den motor´n jeg har i bilen min nå pga. litt småsvetting og usikkerhet rundt siste reg.reimskifte.. Greia nå er at jeg lurer på da heller å kjøpe diverse forsterka deler eller "trimdeler".. Hvor kan jeg få tak i dette til en sånn motor? Lurer da på kam, råder, veiv, stempel og evt porting av toppen, men må sikkert skifte litt av hvert der også.. Hva bør gjøres/byttes av de nevnte tingene? Mvh Pluggen Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Nye høykomp stempler, porting og generell overhaling av toppen, ny kam, rådelager, grenrør, eksos, trotle bodies, osv... så havner du fort på 20-30 tusen, og får kanskje 50hk ekstra.... Så da skjønner du jo at det blir helt på trynet Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) du har jo C20SEH med 130hk (som satt i Kadett GSi og Ascona C GT), vet ikke hva som er forskjell fra NE, men motorene ser like ut det jeg husker, var vel 9:1 i komp i NE, og 10:1 i SEH hvis jeg ikke husker feil. kan jo hende du kan bruke toppen fra en SEH? tror også stempler/kam er annerledes har du Kadett E/Ascona C? du kan også sette på 1.8 topp mener jeg, en som jeg kjenner litt hadde det, NE bunndel og 1.8e topp, den gikk bedre enn min Ascona med SEH motor men nå har ikke jeg drevet med opel siden jeg var 18, så sikkert noen andre som vet dette bedre, men dette var det jeg kom på i farta, du merker værtfall god forskjell på NE og SEH. en gammel tråd fra BF: http://www.bilforumet.no/opel/47594-ombygg...i-8v-c20ne.html Endret 26. januar 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Er en Kadett E sedan jeg har, men er bygd om fra 1,6S (gasser) til 2.0i, så egentlig begynner jeg å bli litt usikker på hva det er siden de ofte kunne se like ut som du sier der.. Var han jeg kjøpte den av som sa den hadde stått i en Vectra, men kan ikke si Vectra´n jeg hadde gikk på langt nær så godt som denne gjør.. 1.8 topp bør gå ja, det har jeg også hørt når du sier det Takk så langt men kom gjerne med flere innspill, og evt. l inker til hvem som har sånt til denne motoren. Skal forresten sjekke motornummeret nå som jeg begynte å tvile, så kommer jeg tilbake med dette litt seinere OM det er noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå